Partnerzy serwisu:

Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]

Redakcja 19.04.2021

arrow
arrow
Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]
fot. TW
Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]
Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]
Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]
Warszawa: Pierwsze tramwaje Hyundaia gotowe i po testach w fabryce [zdjęcia]
Pierwsze dwa tramwaje Hyundaia dla Warszawy są gotowe i odbyły już testy w fabryce w Korei. Latem zobaczymy je na próbach na ulicach Warszawy, a do ruchu zostaną włączone jesienią.
Dwa pierwsze nowe tramwaje dla Warszawy już są gotowe, skończyła się ich budowa. Wagony przeszły pozytywnie testy w Republice Korei. Producent przeprowadził kilkadziesiąt badań fabrycznych i tych wymaganych na potrzeby homologacji. Sprawdził m.in. urządzenia elektryczne, hamulce i systemy związane z bezpieczeństwem. Tramwaj został podniesiony, przetestowano jak zachowuje się na ciasnych zakrętach. Sprawdzono też jego szczelność, działanie klimatyzacji, oświetlenia, a nawet wyregulowano głośność dzwonka.

Tramwaje zostaną przetransportowane drogą morską, a z początkiem wakacji, gdy już trafią do Warszawy, zaczną się dalsze testy homologacyjne. Jesienią powinny podróżować nimi warszawianki i warszawiacy. Kolejne 121 tramwajów będzie ostatecznie odbierane od początku 2022 r. aż do końca kwietnia 2023 r.

Tramwaje Warszawskie podpisały umowę z firmą Hyundai Rotem w czerwcu 2019 r. Jej wartość to 1,825 mld zł netto. Opiewa ona na 123 tramwajów z opcją na kolejne 90. W ramach zamówienia podstawowego wykonawca dostarczy 85 tramwajów dwukierunkowych i 18 tramwajów jednokierunkowych o długości ok. 33 m, a także 20 krótszych, jednokierunkowych pojazdów o długości do 24 m. Opcja zakłada dostawy 45 tramwajów dwukierunkowych i 45 tramwajów jednokierunkowych o długości 33 m. najdłuższe tramwaje będą o 2,5 m dłuższe od obecnie eksploatowanych Swingów. Pomieszczą one do 250 osób.

Pojazdy, projektowane specjalnie dla Warszawy, będą miały niską podłogę na całej długości. Przedni i ostatni wózek tramwaju są skrętne, co powinno wpłynąć na ograniczenie zużycia szyn i mniejszą emisję hałasu na łukach. Dodatkowo, koła zostaną wyposażone w absorbery hałasu. Wyposażenie pojazdów obejmuje oczywiście klimatyzację, monitoring, elektroniczną informację pasażerską. Aż 60% komponentów pochodzi z UE. Udział mają też polskie firmy. Układ napędowy i system zasilania dostarcza warszawski Medcom. Firma ATM dostarczy rejestratory parametrów jazdy, a firma Damiro zapewni fotele motorniczych.

Po stołecznych torach jeździ dziś niemal 530 tramwajów i składów tramwajowych. 311 wagonów, czyli aż 59 procent floty tramwajowej to wagony niskopodłogowe. Dołączą do nich kolejne 123 wagony zbudowane przez Hyundai Rotem.


fot. TW
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony