Partnerzy serwisu:

Warszawa. Miasto Jest Nasze domaga się tramwaju Grochów – Targówek

Jakub Dybalski 27.11.2017

Warszawa. Miasto Jest Nasze domaga się tramwaju Grochów – Targówek
fot. Crusier, lic. CC BY-SA 3.0/GNU
Stowarzyszenie Miasto Jest Nasze apeluje o zaplanowanie w projekcie przebudowy ul. Wiatraczna, w ramach stworzenia tzw. „obwodnicy śródmiejskiej”, miejsca na tramwaj, nawet jeśli linię wybudowano by dużo później niż ulice. W planach, które właśnie podlegają konsultacjom społecznym, takiej opcji nie ma. Powinno się tam również znaleźć miejsce na buspas, zanim nie powstanie tramwaj.
„Szokujące jest lekceważenie przez ZMiD roli międzydzielnicowego transportu zbiorowego we wschodniej części Warszawy. Okazuje się, że w projekcie ulicy łączącej Grochów z Targówkiem nie przewidziano linii tramwajowej. Oznaczałoby to, że dostępność mieszkańców Warszawy do szybkiego transportu zbiorowego w tej części miasta byłaby ograniczona. Konsekwencją będzie korzystanie przez mieszkańców z indywidualnego transportu samochodowego, co wpłynie na pogorszenie jakości życia w tym miejscu poprzez korki, smog i brak wolnych miejsc parkingowych” – napisali do nas przedstawiciele stowarzyszenia.

Chodzi o trwające właśnie konsultacje społeczne dotyczące budowy części „obwodnicy śródmiejskiej” na odcinku od Ronda Wiatraczna, na północ w stronę Targówka. W obecnym projekcie skraj jezdni planowany jest kilkanaście metrów od kamienic. MJN proponuje przesunięcie ulicy Wiatracznej w stronę zachodnią, co pozwoli wygospodarować po jej stronie wschodniej pas pod torowisko. Do czasu zbudowania linii tramwajowej powinno się na jezdni wytyczyć buspas, by przyzwyczaić użytkowników do komunikacji publicznej na tym odcinku.

„Tramwaj poprowadzony wzdłuż ulicy łączącej Rondo Wiatraczna z Targówkiem połączyłby Grochów z Targówkiem Fabrycznym, Targówkiem Mieszkaniowym, Bródnem a dzięki pozostałym planowanym inwestycjom tramwajowym, również z Białołęką i Ząbkami. Podróżni będą mieli możliwość przejazdu między dzielnicami, unikając wjazdu do centrum oraz możliwość przesiadek do metra i linii kolejowych. Będzie to doskonała okazja do zaproponowania mieszkańcom tej części Warszawy szybkiego transportu publicznego i zapobiegnie problemom związanym z korzystaniem z indywidualnego transportu samochodowego jakimi są wspomniane wcześniej: smog i problemy z parkowaniem” – napisał do nas Stefan Kotyk z MJN. Dodaje, że dzięki tramwajowi trasę z Ronda Wiatraczna do ratusza na Targówku można by było pokonać w mniej niż kwadrans. Dziś trwa to ponad pół godziny.

„Większość linii na załączonej mapie jest już w planach Biura Mobilności. Linia metra na Targówek (kolor szary) jest już w trakcie realizacji, linia od Św. Wincentego/Gilarskiej na Zielona Białołękę (kolor czerwony) jest na zaawansowanym etapie planowania. Linia pomarańczowa, to planowana linia tramwajowa do Ząbek. Linia Zielona to linia biegnąca wzdłuż ulicy łączącej Wiatraczną z Targówkiem. Na planie widoczne są dogodne węzły przesiadkowe umożliwiające wygodną komunikację pomiędzy dzielnicami oraz dające możliwość dogodnego dojazdu z miejscowości podwarszawskich. Długość trasy to 6,4 km. Porównując do analogicznego projektu linii na Białołękę i uwzględniając kosz wiaduktów, szacunkowy koszt budowy to ok. 200 mln zł” – tłumaczy przedstawiciel MJN.

Miasto Jest Nasze zaznacza, że ta trasa tramwaju znajduje się w długoterminowych (do 2040 r.) planach rozwojowych Tramwajów Warszawskich.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony