Partnerzy serwisu:

Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.

Witold Urbanowicz 06.11.2020

arrow
arrow
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Stan na 16 października fot. WU
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Warszawa Główna: Trwają prace. Nowy termin – I kwartał 2021 r.
Postępują prace przy budowie kładki na odbudowywanej stacji Warszawa Główna. Powstaje też wiadukt, który umożliwi bezkolizyjny przejazd nad linią średnicową. Jednocześnie PKP PLK podają nowy termin zakończenia robót.
Umowa na odbudowę stacji czołowej Warszawa Główna PKP PLK zawarły z firmą Trakcja PRKiI w marcu 2018 r. Pierwotnie stacja miała zostać oddana do eksploatacji jesienią 2019 r., ale termin ten był już kilkukrotnie wydłużany. Jeszcze w lipcu 2020 r. zakładano, że stacja zostanie oddana do ruchu pasażerskiego do końca roku. Teraz PKP PLK podają już nowy termin – to I kwartał 2021 r.

Jak informują PKP PLK, w tej chwili wykonawca koncentruje roboty na budowie konstrukcji kładki pieszo-rowerowej, która połączy Al. Jerozolimskie, Kolejową i perony. „Zrobione są fundamenty i filary, realizowane są prace przy schodach. Po zakończeniu robót przy betonowych filarach, ułożone zostaną stalowe przęsła” – informuje zarządca infrastruktury. Będzie to spory obiekt: najdłuższe przęsło będzie miało ponad 50 m długości, a masa stalowej konstrukcji to blisko 260 ton. Po skończeniu kładki w rejonie peronów będą układane tory i rozjazdy. Od dłuższego czasu stoją już słupy i bramki dla sieci trakcyjnej.

Na początku czerwca 2020 r. PKP PLK podpisały dodatkową umowę z Trakcją na budowę nowego wiaduktu kolejowego nad dalekobieżną linią średnicową. Umożliwi on bezkolizyjny przejazd pociągów między Warszawą Główną a linią podmiejską. „Zostały już wykonane ścianki szczelne oraz 24 żelbetowe pale fundamentowe o długości do 16 metrów. Powstaje korpus jednego z dwóch przyczółków, który został wypełniony gotową mieszanką, wylewaną na ułożone zbrojenia. Zbrojenie jednego przyczółku to aż 27 ton stali, a do jego wypełnienia potrzeba 275 m3 betonu” – informują PKP PLK. Budowa obiektu ma zakończyć się w tym roku.

Stacja czołowa będzie wyposażona w dwa wyspowe, 350-metrowe perony. Na każdym z nich przewidziano po cztery wiaty. Przed stacją pojawią się stojaki rowerowe oraz miejsca do krótkiego postoju Kiss & Ride. Dojście przewidziano po stronie wschodniej – od ul. Towarowej oraz zachodniej – ze wspomnianej kładki, łączącej Wolę i Ochotę.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony