Partnerzy serwisu:

Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek

Witold Urbanowicz 24.05.2021

arrow
arrow
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
fot. PKP PLK
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Warszawa Gdańska: Coraz bliżej ukończenia masywnych kładek
Na stacji Warszawa Gdańska trwają prace przy budowie dwóch nowych kładek – po zachodniej i wschodniej stronie peronów. Obiekty poprawią dostęp do pociągów, choć ich estetyka – z uwagi na masywną i mało finezyjną konstrukcję oraz szczelne obudowanie siatką – pozostawia wiele do życzenia.
Trwają prace przy przebudowie stacji Warszawa Gdańska, których celem jest jej przystosowanie do zwiększonych potoków podróżnych. Istniejące przejście podziemne, połączone z dworcem i stacją metra, wyposażono w schody ruchome prowadzące do i z peronów kolejowych.

W wakacje podróżni będą mogli już korzystać z dwóch kładek. Ta po zachodniej stronie zapewni dojście od strony ul. Felińskiego i Kłopot – w kierunku Arkadii i nowo budowanego kompleksu mieszkalnego. Natomiast obiekt po wschodniej stronie jest połączony z wiaduktem w ciągu Andersa i Mickiewicza.

Jak informują PKP PLK, zamontowano już wszystkie windy. Trzy na wschodniej składce i pięć przy zachodniej kładce. Instalowane są elewacje, barierki na schodach oraz sufity. Całe kładki obudowano siatką, przez co przypominają one klatki – przez to konstrukcje kładek sprawiają wrażenie dosyć przyciężkich i topornych.

Pierwotnie wszystkie prace miały zakończyć się w zeszłym roku. Wartość robót to 63 mln zł. PKP PLK starają się o dofinansowanie unijne. Projekt realizowany jest w formule projektuj i buduj przez firmę Sarinż. Niestety, przy takim trybie procedowania projektu zarządca infrastruktury kolejowej niewielką uwagę poświęcił kwestiom estetyki. – Estetyka to pojęcie względne. Skupiliśmy się na zwiększeniu funkcjonalności – przekonywał Rafał Banaszkiewicz, dyrektor projektu PKP PLK. Warto jednak przy tym wspomnieć, że zakres prac, po drogich i nieudanych przetargach, ograniczono.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony