Partnerzy serwisu:

Warszawa: Duchota w kabinach motorniczych. Będą dodatkowe przeglądy

Witold Urbanowicz 14.06.2019

Warszawa: Duchota w kabinach motorniczych. Będą dodatkowe przeglądy
fot. Marta Rogalska
Teoretycznie niemal wszystkie stołeczne tramwaje są wyposażone w klimatyzację kabiny motorniczego. W praktyce nawet w połowie pojazdów może być z nią problem. – W tym tygodniu, kiedy mamy do czynienia z ekstremalnie wysokimi temperaturami, dodatkowo sprawdzamy działanie klimatyzatorów – zajmą się tym nasi pracownicy – deklaruje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
Na mieście spotkać można stare tramwaje obklejone gazetami bądź jadące z uchylonymi drzwiami w kabinie motorniczego. Teoretycznie takie obrazki występować nie powinny – niemal wszystkie tramwaje są wyposażone w klimatyzatory kabiny motorniczego. W praktyce, wg naszych informacji, w wielu tramwajach – nawet połowie – może być problem ze sprawnym działaniem klimatyzacji. Chłodzenie nie działa w tzw. delfinach, problem jest w wielu stopiątkach, a nawet Swingach, gdzie wysiadają skraplacze (w efekcie z klimatyzatorów kapie woda i bucha ciepłe powietrze).

Tymczasem kabina motorniczego, bez sprawnej klimatyzacji, zamienia się w nagrzaną klatkę, w której temperatura przewyższa 40 stopni. Jazda przez wiele godzin w takich warunkach może wpływać na sprawność reakcji motorniczych i bezpieczeństwo ruchu.

Jak podkreślają Tramwaje Warszawskie, warunki pracy motorniczych znacząco poprawiły się w ostatnich latach. – Mamy obecnie około 530 wagonów i składów, a 281 z nich to wagony niskopodłogowe seryjnie wyposażone w klimatyzację dla motorniczych. Seryjnie zamontowana klimatyzacja dla motorniczych jest również w 61 wagonach wysokopodłogowych. Pozostałe wagony wysokopodłogowe, czyli te starsze pochodzące z lat 90. wyposażyliśmy w klimatyzatory dla motorniczych. Te urządzenia są serwisowane i robimy to także naszymi siłami i przez firmy serwisowe – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich. Jak dodaje, obecnie tylko dwa wagony stopiątek nie są wyposażone w klimatyzację kabiny motorniczego.

Rzecznik spółki podkreśla, że wszystkie urządzenia zostały dokładnie sprawdzone. – Przed sezonem letnim przeprowadziliśmy przeglądy i serwisowanie każdego wagonu także pod katem działania klimatyzacji. Staramy się na bieżąco usuwać usterki urządzeń klimatyzacyjnych dla motorniczych i wiemy, że zwłaszcza przy tak wysokich temperaturach jest to szczególnie ważne dla prowadzących pojazdy – mówi Dutkiewicz. Jak zapewnia, Tramwaje Warszawskie w tym tygodniu dodatkowo sprawdzą działania klimatyzatorów.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony