Partnerzy serwisu:

Warszawa: Cztery oferty na przebudowę al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym. Będą przejścia

Witold Urbanowicz 09.03.2020

Warszawa: Cztery oferty na przebudowę al. Jana Pawła II przy Dw. Centralnym. Będą przejścia
Wizualizacja nowego przejścia i przejazdu dla rowerów przez al. Jana Pawła II, na wys. Nowogrodzkiej
Warszawski ZDM otworzył oferty w przetargu na przebudowę odcinka al. Jana Pawła II w rejonie Dworca Centralnego. W ramach inwestycji mają pojawić się drogi rowerowe, miejsca postojowe, zieleń oraz dodatkowe przejścia naziemne w rejonie ronda Czterdziestolatka.
Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację alei Jana Pawła II, między rondem ONZ a ul. Nowogrodzką, wraz z rondem Czterdziestolatka. Ulica ma uzyskać reprezentacyjny charakter. Wprowadzony zostanie jednolity przekrój jezdni. Dziś w rejonie Dworca Centralnego znajduje się nawet pięć pasów ruchu, choć na wcześniejszym i dalszym odcinku kierowcy mają do dyspozycji tylko trzy pasy. Z tego względu zmiana przekroju jezdni, jak zapewnia Ratusz, nie będzie miała wpływu na przepustowość ruchu. Jednocześnie, dzięki zabraniu nadmiarowych pasów, pojawi się przestrzeń po obu stronach ulicy z przeznaczeniem na drogi rowerowe, miejsca parkingowe oraz zieleń. Drzew ma być blisko dwa razy więcej, do tego dochodzą trawniki, krzewy i byliny.

Efektem prac będzie też zwiększenie dostępności okolic ronda Czterdziestolatka, w tym przystanków tramwajowych Dworzec Centralny w ciągu al. Jana Pawła II. Zostaną wytyczone nowe przejścia naziemne po północnej stronie ronda (przy przystankach tramwajowych), po zachodniej stronie skrzyżowania oraz na wysokości ul. Nowogrodzkiej.

Po zachodniej stronie pojawi się droga rowerowa, która będzie łączyć rondo ONZ z Nowogrodzką. Tam, gdzie to możliwe, ciąg rowerowy będzie oddzielony od chodnika pasem zieleni. Ponadto, jak zapowiada Urząd Miasta, mocno uczęszczana droga dla rowerów i przejazd rowerowy po południowej stronie ronda ONZ zostaną poszerzone z dwóch do trzech metrów. Zostaną również wykonane łączniki rowerowe do ślepo zakończonych ulic Siennej i Śliskiej. Pojawi się też ponad 100 stojaków rowerowych.

Dzisiaj minął termin składania ofert. Jak informuje ZDM, wystartowały cztery firmy z ofertami na kwoty od 18 do 23 mln zł. – Oferty z naszego punktu widzenia są bardzo korzystne – mówi Mikołaj Pieńkos z biura prasowego ZDM. Drogowcy będą teraz analizować środki i czekać na środki budżetowe. – Zakładamy, że w przyszłym tygodniu radni zaakceptują nasz wniosek i przekażą środki na rozstrzygnięcie przetargu – mówi Pieńkos.

Najtańszą ofertę złożyła Balzola, która jest gotowa wykonać prace za 18,085 mln zł brutto. Warszawskie Przedsiębiorstwo Mostowe Mosty proponuje 21,262 mln zł brutto, Rokom z Warszawy – 21,487 mln zł brutto, a PPUH Efekt Budowa i Naprawa Dróg z Warszawy – 23,038 mln zł brutto.
 
Kryteria wyboru to cena (60%), gwarancja powyżej 60 miesięcy (20%) oraz komunikacja społeczna inwestycji (20%). Wszyscy zaoferowali jednak gwarancję w wysokości 84 miesięcy, a także dodatkowe działania informacyjne, w efekcie czego w praktyce o wyborze zdecyduje cena. Roboty miałyby zakończyć się w listopadzie 2020 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Odzyskiwanie przestrzeni
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony