Partnerzy serwisu:

Warszawa: Co z remontem al. Waszyngtona? Raczej bez szans na utrzymanie status quo

Witold Urbanowicz 13.12.2021

Warszawa: Co z remontem al. Waszyngtona? Raczej bez szans na utrzymanie status quo
fot. Konrad Wąsik, lic. CC BY-SA 3.0 panoramio
Torowisko w ciągu al. Waszyngtona wymaga remontu. Ten napotyka jednak trudności, bo lokalne władze dzielnicowe sprzeciwiają się jakimkolwiek ingerencjom w kształt jezdni. Uzyskania pozwolenia na budowę z zachowaniem obecnego układu ulicy praktycznie nie ma szans, gdyż nie spełnia on współczesnych przepisów dotyczących dróg.
– Generalnie w Tramwajach Warszawskich jesteśmy dumni, jeżeli chodzi o utrzymanie infrastruktury. Niechlubnym wyjątkiem jest al. Waszyngtona. Praktycznie całe podtorze jest zużyte, występują zalania, stoi woda, tory są powybaczane. Niedługo być może konieczne będzie ograniczenie prędkości. Wykonujemy prowizoryczne naprawy, ale to nie wytrzyma dziesięciu lat – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich.

Do tego dochodzi kwestia dostępności do zatrzymujących się tutaj autobusów i tramwajów. – Nie ma tam porządnych peronów, co sprawia, że dla pasażerów innych niż młodzi, sprawni mężczyźni – jak chociażby kobiety z dziećmi, starsi ludzie czy osoby na wózkach – to dodatkowa trudność. Tramwaj niskopodłogowy robi się wysokopodłogowy, a tramwaj wysokopodłogowy dla wielu osób jest w ogóle niedostępny przez różnicę wysokości między poziomem zero a pierwszym schodkiem – podkreśla Bartelski.

Tramwaje Warszawskie chciałyby przebudować trasę, ale jakimkolwiek zmianom, które choć trochę mogłyby ingerować w szerokość jezdni, nie zgadzają się lokalni radni i władze dzielnicowe. – Musimy energicznie przystąpić do remontu. Powstaje pytanie jak ma on wyglądać: musimy znaleźć kompromis z lokalną społecznością. Minimum to naprawianie tego, co jest – mówi prezes TW. Jak wskazuje Bartelski, wycinka szpalerów drzew nie wchodzi w rachubę. – Nie ma też raczej pomysłu, by zmieniać historyczny układ z torami po dwóch bokach jezdni. Sporną kwestią nie jest również budowa porządnych ciągów pieszo-rowerowych. Wszystko koncentruje się na szerokości jezdni – mówi prezes.

Fragmentaryczny remont nie rozwiązuje jednak wszystkich problemów, a i nie wiadomo w ogóle, czy udałoby się uzyskać jakiekolwiek pozwolenia na prace. – Układ drogowy, który liczy blisko sto lat, nie spełnia żadnych wymagań stawianych współcześnie drogom przez obowiązujące rozporządzenie. Nie ma możliwości uzyskania pozwolenia na budowę bez wielkich odstępstw, a jednocześnie nie ma gwarancji, że ktoś je udzieli, bo i nie ma potrzeb, by je udzielał. Dodatkowo ten układ jest głęboko nieefektywny i przestarzały, niewygodny dla pieszych, pasażerów autobusów czy tramwajów – wskazuje Wojciech Bartelski.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony