Warszawa: Co z buspasem na Prymasa Tysiąclecia? Na razie nie ma na liście miasta

fot. Cybularny, domena publiczna
Zarząd Transportu Miejskiego przekonuje, że z uwagi na natężenie ruchu zasadne byłoby wytyczenie buspasa w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. Wbrew jednak pojawiającym się informacjom to jedynie propozycja ZTM-u, a nie zatwierdzona decyzja. Niedawno prezentowana przez miasto lista buspasów, które miałyby zostać wytyczone w przyszłym roku, nie obejmuje tego ciągu.
Niedawno w warszawskich mediach – po artykule Gazety Stołecznej – pojawiła się informacja o możliwości wytyczenia wydzielonego buspasa w ciągu al. Prymasa Tysiąclecia. – To jedna z wielu lokalizacji, w których za stosowne uważamy uprzywilejowanie autobusów. Nie znaczy to, że jutro będziemy go malować. Decyzje nie zapadły – zaznacza Tomasz Kunert, rzecznik prasowy ZTM.
Buspas, jak przekonuje ZTM, byłby zasadny przez cały dzień w obu kierunkach na dwóch odcinkach – od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka (ok. 1100 m) oraz od Kasprzaka do Górczewskiej (ok. 1300 m). Potrzebę jego wyznaczenia ZTM wyjaśnia dużą liczbą autobusów i zatorami drogowymi, które występują w tym istotnym ciągu łączącym Ochotę i Wolę. Na odcinku od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka przybliżone natężenie ruchu to 50 autobusów w godzinie szczytu i 30 w międzyszczycie oraz weekendy. Z dalszego odcinka, do Górczewskiej, korzysta 30 autobusów w godzinie szczytu i 15 autobusów w pozostałych porach.
– Oczekujemy na kierunkową decyzję władz miasta co do ewentualnego rozpoczęcia przygotowań do wytyczenia takiego buspasa (jest to m.in. szczegółowa analiza). Decyzję o zatwierdzeniu i wdrożeniu organizacji ruchu podejmuje natomiast organ zarządzający ruchem – podsumowuje Kunert.
Podczas niedawnej konferencji „Warszawa dla klimatu” władz miasta zapowiedziały rozszerzenie sieci buspasów. Zaprezentowana przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego lista pasów, które miałyby zostać wytyczone w przyszłym roku, nie obejmuje al. Prymasa Tysiąclecia, choć znajduje się na niej wcześniejszy odcinek tego ciągu, czyli często zakorkowana ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Buspas, jak przekonuje ZTM, byłby zasadny przez cały dzień w obu kierunkach na dwóch odcinkach – od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka (ok. 1100 m) oraz od Kasprzaka do Górczewskiej (ok. 1300 m). Potrzebę jego wyznaczenia ZTM wyjaśnia dużą liczbą autobusów i zatorami drogowymi, które występują w tym istotnym ciągu łączącym Ochotę i Wolę. Na odcinku od ronda Zesłańców Syberyjskich do Kasprzaka przybliżone natężenie ruchu to 50 autobusów w godzinie szczytu i 30 w międzyszczycie oraz weekendy. Z dalszego odcinka, do Górczewskiej, korzysta 30 autobusów w godzinie szczytu i 15 autobusów w pozostałych porach.
– Oczekujemy na kierunkową decyzję władz miasta co do ewentualnego rozpoczęcia przygotowań do wytyczenia takiego buspasa (jest to m.in. szczegółowa analiza). Decyzję o zatwierdzeniu i wdrożeniu organizacji ruchu podejmuje natomiast organ zarządzający ruchem – podsumowuje Kunert.
Podczas niedawnej konferencji „Warszawa dla klimatu” władz miasta zapowiedziały rozszerzenie sieci buspasów. Zaprezentowana przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego lista pasów, które miałyby zostać wytyczone w przyszłym roku, nie obejmuje al. Prymasa Tysiąclecia, choć znajduje się na niej wcześniejszy odcinek tego ciągu, czyli często zakorkowana ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |