Partnerzy serwisu:

Warszawa: 17 pojedzie na Tarchomin po majówce

Witold Urbanowicz 30.04.2015

Warszawa: 17 pojedzie na Tarchomin po majówce
fot. ZTM
Udało się podłączyć podstację. Dzięki temu mieszkańcy Tarchomina zyskają dodatkowe tramwaje – od 4 maja dotrze tam 17, wycofana z Młocin, a 2 będzie jeździła częściej. Ponadto linia autobusowa E-6 zostanie zastąpiona linią E-8, która będzie kursowała w obu kierunkach w porannym i popołudniowym szczycie komunikacyjnym.
Od 4 maja mieszkańcy Tarchomina będą mogli korzystać nie z jednej, a z dwóch linii tramwajowych. Od rana z pętli Tarchomin Kościelny tramwaje linii 17 będą odjeżdżały w kierunku Służewca. Mieszkańcy łatwiej dojadą też do stacji metra Młociny. Tramwaje linii 2 podjeżdżać będą na przystanki co cztery minuty w godzinach szczytu i co sześć minut poza szczytem.

Dodatkowo, od 4 maja autobusy linii ekspresowej E-8 będą kursowaływ porannym i popołudniowym szczycie na trasie Metro Młociny – Nowodwory w obu kierunkach. Linia E-6 zostanie zlikwidowana. Na odcinku od metra Młociny do ulicy Mehoffera zastąpią ją częściej kursujące tramwaje linii 2, a pomiędzy ulicą Mehoffera i Nowodworami – autobusy E-8.

Zmiany na Tarchominie są związane z pełnym uruchomieniem jednej z podstacji zasilającej sieć trakcyjną. Nowa trasa została uruchomiona w grudniu 2014 r. Funkcjonowała ona jednak na „pół gwizdka”, gdyż podstacja Ćmielowska nie posiadała przyłączy średniego i niskiego napięcia. Działała tylko podstacja Obrazkowa. Sytuacja ta uniemożliwiała częstsze kursowanie tramwajów i Tarchomin obsługiwała jedynie dwójka, kursująca w szczycie co sześć minut.

Jednocześnie trwają przygotowania do przedłużenia trasy w kierunku Nowodworów. ZTM ogłosił niedawno przetarg na aktualizację dokumentacji, przewidującej zmniejszenie przekroju projektowanych ulic.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaj na Tarchomin
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony