Partnerzy serwisu:

Warszawa: Koniec pisków na pętli Piaski. Głośne Jazzy wycofane [film]

Redakcja 25.02.2021

Warszawa: Koniec pisków na pętli Piaski. Głośne Jazzy wycofane [film]
Fot. ukosne.um.warszawa.pl
Tramwaje Warszawskie otrzymywały skargi na głośne piski tramwajów na pętli Piaski. Winowajcami okazały się tramwaje Jazz Duo. W ramach rozwiązania zamieniono końcówkami dwie linie tramwajowe i tym samym wycofano dwukierunkowe Jazzy z pętli Piaski, gdzie znajdują się dość ciasne łuki.
Zespół pracowników i pracowniczek Tramwajów Warszawskich, którzy zajmują się rozwiązywaniem problemów związanych z hałasem otrzymywał skargi na piski tramwajów na pętli Piaski. Przeprowadzono kilka serii badań akustycznych. Winowajcami okazały się dwukierunkowe tramwaje Pesa Jazz używane na linii 11, które – wjeżdżając na pętlę od strony alei Reymonta – zgrzytały po szynach. – Pomiary hałasu wprawdzie nie wykazały przekroczenia norm, ale doszliśmy do wniosku, że mieszkańcy Piasków potrzebują rozwiązania tego problemu. Rozważaliśmy różne rozwiązania, również techniczne, ale ostatecznie źródło hałasu udało nam się wyeliminować w niekonwencjonalny sposób. Organizator transportu publicznego w Warszawie – Zarząd Transportu Miejskiego przyjął naszą propozycję zamiany tras dwóch linii 11 i 26 – informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.



Zmiana nastąpiła 22 lutego. Na linii 26, która została skierowana na pętlę Piaski, nie trzeba używać tramwajów dwukierunkowych, jeżdżą na niej inne, mniej uciążliwe wagony. Linia 11 została skierowana na pętlę Koło, gdzie dotychczas kończyła bieg linia 26.

Zespół ds. walki z hałasem, który działa w Tramwajach Warszawskich, to specjaliści z różnych branż, którzy systematycznie analizują zgłoszenia dotyczące hałasu. W ocenie hałasu pomaga też akredytowane laboratorium, które rocznie wykonuje dla spółki kilkadziesiąt pomiarów. Wiele z tych badań jest prowadzonych na podstawie wniosków mieszkańców. – W ramach prac zespołu szukamy rozwiązań, które mogą obniżać oddziaływanie tramwajów na otoczenie w konkretnych lokalizacjach– są to rekomendacje techniczne, jak np. szlifowanie szyn albo instalacja absorberów hałasu na kołach wagonów – dodaje Dutkiewicz.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony