Partnerzy serwisu:

W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]

Redakcja 09.06.2020

arrow
arrow
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
mat. prasowe NDI
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
W wakacje przebudowa torowisk wkroczy do centrum Częstochowy [zdjęcia]
Za miesiąc rozpocznie się przebudowa najtrudniejszego odcinka torów tramwajowych w Częstochowie. Ta część – od ronda Mickiewicza do alei Jana Pawła II – przebiega przez ścisłe centrum miasta i będzie wyzwaniem logistycznym. Odcinek od skrzyżowania z ulicą Jasnogórską do ronda Mickiewicza będzie wykonywany w technologii tzw. zielonego torowiska – pierwszego tego rodzaju w mieście.
W Częstochowie modernizowany jest prawie 14-kilometrowy odcinek trasy tramwajowej od ul. Fieldorfa-Nila do pętli przy alei Pokoju. Obejmuje wymianę i przebudowę starych elementów infrastruktury tramwajowej – torowiska, sieci trakcyjnej, okablowania, sterowania, przejazdów i małej architektury.

Kontrakt realizowany jest w formule projektuj i buduj z podziałem na sześć odcinków. Część odcinków jest podzielona na pododcinki, dla których wykonawca musi uzyskać osobne decyzje administracyjne pozwalające na realizacje prac. Roboty torowe poprzedzone były pracami związanymi z przebudową infrastruktury podziemnej, która kolidowała z inwestycją. Wykonawca prac – konsorcjum, którego liderem jest sopocka firma NDI – zrealizowało i udostępniło do ruchu już dwa odcinki przebudowywanych torów: tzw. odcinek piąty z pętlą na Rakowie na południu Częstochowy oraz odcinek czwarty przy wyjeździe z zajezdni MPK.

– Aktualnie na pętli Kiedrzyńska realizujemy roboty torowe polegające na rozbiórce istniejącego torowiska i budowie konstrukcji nowego. W międzyczasie wykonujemy fundamenty pod słupy trakcyjne – mówi Łukasz Susło, dyrektor kontraktu z firmy NDI. – Na północy realizujemy dwa odcinki – tzw. pierwszy wraz z pętlą na Fieldorfa oraz odcinek drugi od alei Jana Pawła II do ulicy Kiedrzyńskiej – dodaje.

– Firma NDI i podwykonawcy wykonują gigantyczne prace na terenie miasta podejmując się tej budowy tak naprawdę nowej linii tramwajowej w starym śladzie pomiędzy południem i północą miasta – mówi Maciej Hasik, rzecznik MPK Częstochowa. – Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie mocy przerobowych innej firmy realizującej kontrakt w ramach tego zadania – bydgoskiej Pesy, która dostarcza dziesięć nowych tramwajów typu Twist. Jest szansa, że kiedy ten największy w historii miasta kontrakt tramwajowy zostanie zrealizowany, to tramwaj przestanie być tylko elementem miejskim, a stanie się modnym, bezpiecznym, komfortowym, środkiem lokomocji i że częstochowianie pokochają go na nowo – dodaje Hasik.

Wartość umowy podpisanej w maju 2018 r, to 115,7 mln zł brutto. Planowana data zakończenia robót to 31 stycznia 2021 r.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony