Partnerzy serwisu:

W Paryżu transport dla młodzieży będzie bezpłatny. Rada Miasta zadecydowała

Magdalena Romanowska 28.07.2020

W Paryżu transport dla młodzieży będzie bezpłatny. Rada Miasta zadecydowała
fot. Tratmouss, lic. CC A-SA 3.0 Unported
To dobra wiadomość dla młodych paryżan – od nowego roku szkolnego uczniowie poniżej 18 roku życia nie będą musieli płacić za bilety w transporcie publicznym. Na korzyść tej zmiany głosowała w ubiegłym tygodniu Rada Paryża. Będzie to kontynuacja innowacji wprowadzonej w ubiegłym roku w stolicy nad Sekwaną – wówczas wprowadzono darmowy transport dla dzieci do lat 11, a 50 proc. karty miejskiej młodzieży w wieku licealnym było finansowane przez miasto.
Wraz z rozpoczęciem roku szkolnego 2020-2021 uczniowie, którzy nie ukończyli jeszcze 18 lat będą mieli dostęp do karty miejskiej „Imagine R”, której koszt w całości pokryje miasto. Dla każdej osoby będzie to oszczędność 350 zł rocznie.

Kroki w tę stronę poczyniła już mer Paryża Anne Hidalgo w 2019 roku. Wtedy takie udogodnienie zostało przyznane uczniom do 11 lat. Podczas ostatniej kampanii wyborczej Anne Hidalgo obiecywała rozciągnięcie tego programu również na osoby do 18 roku życia. Po zwycięstwie i reelekcji Hidalgo na mera Paryża, rozpoczęto wdrażanie tego pomysłu. Rada Miasta przyjęła tę uchwałę w czwartek (23 lipca).

Zamiarem mer i Rady Paryża jest przyspieszenie ekologicznego planu Paryża i ma w tym pomóc popularyzacji transportu publicznego. To też udogodnienie dla sporej części rodzin z dziećmi w wieku szkolnym. Jak podało miasto, w latach 2019-2020 wpłynęło ok. 75 proc. próśb o dofinansowanie karty miejskiej młodzieży szkolnej.

Warto dodać, że inne francuskie miasto − Dunkierka − już dwa lata temu całkowicie zrezygnowało z biletów w transporcie publicznym. W 2018 roku w życie weszła reforma komunikacji autorstwa lewicowego mera Patrice'a Vergrieta'a. Darmową komunikację zapowiedział już w 2014 r., gdy po raz pierwszy wygrał wybory.

Całkowicie darmowy transport pojawiał się również jako jeden z pomysłów gabinetu Anne Hidalgo. Eksperci uznali jednak, że takie rozwiązanie byłoby po prostu zbyt drogie, a ewentualne korzyści środowiskowe nie byłyby tak duże, by warto było próbować. Pomysłu nie popierają również konserwatywne władze regionu Ile–de–France, w którym mieści się Paryż.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Bezpłatna komunikacja
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony