Partnerzy serwisu:

W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później

Witold Urbanowicz 19.11.2021

arrow
arrow
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
Widoczny peron szósty pod wiatą w grudniu zostanie otwarty fot. WU
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu pierwszy nowy peron Warszawy Zachodniej. Pozostałe później
W grudniu PKP PLK otworzą pierwszy nowy peron na stacji Warszawa Zachodnia pod dużą wiatą. Podróżni dostaną się tam częściowo uruchomioną kładką. Pozostałe nowe perony będą udostępnione „sekwencyjnie”.
– Postęp prac jest imponujący, każdego dnia następują zmiany. To ogromne przedsięwzięcie – to jedna z najważniejszych stacji w Polsce, roboty są realizowane pod ruchem. Stacja nabierze charakteru właściwego dla XXI w. – mówi Andrzej Bittel, wiceminister infrastruktury.

Jak wymieniają służby PKP PLK, przed robotami stacja obsługiwała ponad 1000 pociągów w dobie. – Obecnie jest ok. 700. Chcemy tę wartość utrzymać przez cały okres modernizacji – mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

W grudniu udostępniony ma zostać pierwszy nowy peron – nr 6. – Kładka częściowo już za miesiąc będzie oddana dla pasażerów, którzy będą mogli przejść z peronu piątego na nowy peron szósty i w kierunku miasta – na Tunelową – mówi prezes Merchel. Pozostałe perony będą udostępniane sekwencyjne. – Co miesiąc będziemy oddawać kolejne perony – 7 i 8 – dodaje prezes.

Perony przykryje wielka wiata. – Wykonana już konstrukcja stalowa nad trzema peronami ma już wagę 2000 t. Konstrukcja wyposażona jest w świetliki, w których instalowane są panele fotowoltaiczne. Stacja ta będzie w 30% obsługiwana z energii słonecznej – mówi Jakub Konkiewicz, dyrektor projektu ze strony firmy Budimex.

W grudniu zostanie też udostępniona krawędź peronowa peronu nr 9 na linii obwodowej. – Tymczasowo zamierzamy udostępnić przejście podziemne, by umożliwić pasażerom dostęp do peronu. Pasażerowie będą mogli przejść tunelem z al. Prymasa Tysiąclecia na peron i do tymczasowej drogi prowadzącej w Tunelowej, która zostanie ponownie udostępniona – wyjaśnia dyrektor. 

Front robót jest niezwykle szeroki. – Wykonywane są prace torowe i sieciowe. W budynku wielofunkcyjnym montowane są urządzenia srk. Tunel tramwajowy wszedł w nową fazę prac. Wykonujemy prace podstropowe na poziomie -1 i -2. Prace wykonywane są na głębokości ok. 20 m. – wskazuje Jakub Konkiewicz.

– W następnej fazie będziemy realizowali obiekty inżynieryjne na zachodniej części stacji, w kierunku Poznania. Następnie przerzucamy się na perony 3, 4 i 5, co nastąpi w II połowie przyszłego roku. Wtedy też zostanie zamknięty tunel  – mówiJakub Konkiewicz. Wszystkie prace zakończą się w 2023 r.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony