Partnerzy serwisu:

Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]

Redakcja 05.02.2021

arrow
arrow
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
fot. Volvo
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek nowy autokar dwupokładowy [zdjęcia]
Volvo Buses wprowadza na rynek całkowicie nową wersję dwupokładowego pojazdu o wysokości 4 metrów – Volvo 9700 Double Decker, dostosowaną do przewozów w całej Europie. Pojazd jest przeznaczony do przewozów ekspresowych, liniowych i turystycznych.
– Nowa wersja naszego wysoko cenionego autokaru dwupokładowego Volvo 9700 DD, dodatkowo poszerza bogatą ofertę dla naszych klientów w Europie. Autokary dwupokładowe cieszą się coraz większą popularnością wśród przewoźników w Europie, dlatego z wielką satysfakcją wprowadzamy tę wersję, aby spełnić wysokie wymagania naszych klientów w zakresie jakości, wydajności i produktywności – mówi Ulf Magnusson, wiceprezes Volvo Buses.

Nowy autokar dwupokładowy powstał na tej samej platformie, co gama autokarów Volvo z segmentu premium – Volvo 9900, Volvo 9700 i Volvo 9700 DD o wysokości 4,25 m. Jak zapewnia producent, bezpieczeństwo i komfort są na wysokim poziomie, a autokar jest elastyczny, jeżeli chodzi o konfigurację – długość, układ wnętrza i wyposażenie.

Nowy model jest również wyposażony w zaawansowane funkcje łączności, co pozwala przewoźnikom lepiej monitorować w czasie rzeczywistym sposób, w jaki autobus jest prowadzony. Do tego umożliwia lepsze planowanie obsługi serwisowej. – Dzięki funkcji Zarządzania Strefą (Zone Management) przewoźnik może również określić, z jaką prędkością autobus może poruszać się w poszczególnych, wcześniej zdefiniowanych strefach. Ma to pozytywny wpływ zarówno na bezpieczeństwo, jak i na zużycie paliwa – mówi Ulf Magnusson.

Według Volvo wśród zalet znajdują się także niski poziom hałasu we wnętrzu, ergonomicznie zaprojektowane fotele dla 96 pasażerów oraz układ klimatyzacji z oddzielnymi strefami dla pasażerów i kierowcy. Systemy nagłośnienia, systemy multimedialne i informacji pasażerskiej są dostępne w różnych wersjach. Autokar wyposażony jest w systemy wspomagające kierowcę, takie jak Układ Monitorowania Reakcji Kierowcy (ang. Driver Alert Support), Układ Monitorowania Pasa Ruchu (ang. Lane Keeping Support) i Układ Ostrzegania o Ryzyku Kolizji z funkcją Hamowania Awaryjnego (ang. Collision Warning with Emergency Braking), a także w elektronicznie sterowane hamulce i elektroniczny system stabilizacji i kontroli poślizgu. Ponadto układ zawieszenia w połączeniu z niską masą nadwozia skutkuje nisko położonym środkiem ciężkości i doskonałą stabilnością na drodze.

Układ napędowy wyposażony w 11-litrowy silnik Volvo i skrzynię biegów I-Shift zapewnia wysoki komfort jazdy i niskie zużycie paliwa. Volvo 9700 DD jest certyfikowane do pracy zarówno z tradycyjnym olejem napędowym, jak i paliwami odnawialnymi takimi, jak HVO i RME.

Nowe Volvo 9700 DD – dane techniczne
Wysokość: 4 m.
Długość: do 14,8 m.
Liczba pasażerów: do 96.
Pojemność bagażnika: do 8 m3.
Układ napędowy: Volvo D11K o mocy 460 KM, skrzynia biegów I-Shift.
Podwozie: Volvo B11RLE, 6x2.
Nadwozie: Carrus Delta Oy.
Toaleta i aneks kuchenny dostępne jako opcja.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony