Partnerzy serwisu:

UMWŁ: Niektóre „autobusy marszałkowskie” okazały się rentowne

Kasper Fiszer 30.10.2019

UMWŁ: Niektóre „autobusy marszałkowskie” okazały się rentowne
Autobus PKS Skierniewice PT Rawa Mazowieckafot. Kasper Fiszer
Władze regionu przekonują, że zainteresowanie autobusami uruchamianymi na zlecenie UMWŁ jest bardzo duże. Pozwoliło ono w niektórych przypadkach wręcz na osiągnięcie rentowności. Samorząd zapowiada przy tym dalszy rozwój systemu transportowego i prowadzi rozmowy dotyczące m.in. integracji kolei z komunikacją miejską.
– Po pierwszym miesiącu okazało się, że operatorzy niektórych linii nie będą występowali za naszym pośrednictwem do wojewody o dotację, bo linie te stają się rentowne – mówił podczas ostatniego posiedzenia Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego Grzegorz Jastrzębowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. Ocenił on tym samym, że uruchomienie przez samorząd regionalny 29 linii międzypowiatowych po ogłoszeniu rozpoczęcia działalności Funduszu Rozwoju Połączeń Autobusowych okazało się sukcesem. Potwierdził przy tym wcześniejsze zapowiedzi uruchomienia 1 stycznia przyszłego roku kolejnych dziewięciu tras.

Współpraca z PR, a wkrótce też z przewoźnikami miejskimi?

Dodatkowym ułatwieniem dla korzystających z wojewódzkich autobusów ma być rozszerzenie oferty biletu zintegrowanego. Niebawem będzie można kupić go nie tylko u kierowców i w pociągach ŁKA, ale także w kursach Przewozów Regionalnych. Z pociągu PR do autobusu kursującego w ramach sieci połączeń UMWŁ przesiąść się będzie można w 22 miejscach. Bilety kupione w składach Polregio mają być honorowane przez Łódzką Kolej Aglomeracyjną.

– Rozmawiamy też np. o tym, czy ktoś, kto chce odwiedzić [pociągiem ŁKA] w weekend Tomaszów Mazowiecki, nie mógłby tam skorzystać z bezpłatnej komunikacji miejskiej. Na razie jeszcze nie mogę jednak potwierdzić, że tak się stanie – stwierdził Grzegorz Jastrzębowski.

Forma wsparcia przedsiębiorstw transportowych

Co stanowi zaś ograniczenie w rozwoju oferty kolejowo-autobusowej? Oprócz uwarunkowań finansowych pewną barierą ma być w opinii dyrektora Departamentu konieczność znacznego zaangażowania ze strony przewoźników. – My tylko dopłacamy, ale przecież gros kosztów już na samym początku ponosi przewoźnik – zauważył prelegent. Dotacje do kursów pozwalają przy tym jego zdaniem budować silną pozycję przedsiębiorstw. – My wspieramy fiemy, które kupią środki transportu i usprawniają komunikację w naszym województwie – argumentował.

Zwrócił on także uwagę, że w porównaniu z innymi regionami w województwie łódzkim funkcjonuje najwięcej wspieranych z Funduszu linii uruchamianych na zlecenie powiatów i gmin. Te uruchomiły bowiem ponad 90 tras. Grzegorz Jastrzębowski podkreślał przy tym, że władze regionu czekają na wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania nowych kursów.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony