Partnerzy serwisu:

Tychy: MAN i Scania dzielą się zamówieniem na 43 autobusy gazowe

Witold Urbanowicz 22.03.2019

Tychy: MAN i Scania dzielą się zamówieniem na 43 autobusy gazowe
fot. Jacek Jackiewicz
PKM Tychy rozstrzygnęły przetarg na dostawy 20 autobusów gazowych klasy maxi i 23 pojazdów gazowych klasy mega. Oferty w postępowaniu złożyło w sumie sześciu producentów. Ostatecznie zamówieniem podzielili się MAN i Scania.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 20 nowych autobusów typu maxi oraz 23 nowych autobusów typu mega zasilanych sprężonym gazem CNG. Zamówienie jest podzielone na dwie części, oddzielnie dla każdego typu pojazdów. W sumie PKM planuje wydać 62,8 mln zł brutto.

Część I zakłada dostawy 20 autobusów typu maxi, zasilanych silnikiem CNG z tyłu pojazdu. Długość pojazdu określono na 11,9-12,2 m, a pojemność na min. 80 osób, z czego min. 20 na miejscach siedzących. Przewidziano klimatyzację oraz 3 lub 4 drzwi w układzie 2-2-2, 1-2-2-2 lub 2-2-2-2. Wartość zamówienia to 20 mln zł netto. Na dostawy przeznaczono 12 miesięcy.

Tę część PKM wyceniało na 22,8 mln zł brutto. O tę część ubiegało się czterech producentów. Scania zaproponowała kwotę 25,1 mln zł brutto (20,4 mln zł netto), Autosan – 25,7 mln zł brutto (20,9 mln zł netto), MAN – 20,8 mln zł netto (25,6 mln zł brutto) oraz SOR Libchavy – 19,6 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 24,1 mln zł). Ostatecznie wygrała Scania, która pokonałam MAN-a i Autosana ceną, a SOR – pojemnością skokową silnika. Różnica jest jednak niewielka: przewaga Scani względem czeskiej firmy to jedynie 0,15 pkt (95,15 pkt vs 95,00 pkt).

Część II zakłada dostawy 23 nowych autobusów typu mega, zasilanych silnikiem CNG znajdującym się z tyłu pojazdu, o długości 17,8-18,75 m. Ich pojemność określono na min. 124 pasażerów, w tym min. 34 na miejscach siedzących. Przewidziano 4 bądź 5 drzwi w układzie 2-2-2-2, 1-2-2-2, 2-2-2-2-2 bądź 1-2-2-2-2. Pojazdy mają być klimatyzowane. 

PKM planował wydać na tę część kwotę niespełna 40 mln zł brutto. Solaris zaproponował 40,6 mln zł brutto (33,0 mln zł netto), MAN – 39,2 mln zł brutto (31,9 mln zł netto), a SOR – 33,8 mln zł netto (po doliczeniu 23% VAT wychodzi ok. 41,5 mln zł). Ostatecznie wygrał MAN, który złożył najkorzystniejszą cenowo ofertę. Okazał się za to gorszy w zużyciu paliwa. Pierwsza partia sześciu pojazdów ma zostać dostarczona w terminie 1-25 marca 2020 r., a pozostałe pojazdy – między 1 a 25 maja 2020 r. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony