Partnerzy serwisu:

Turecki tramwaj już w Olsztynie

Przemysław Farsewicz 13.02.2020

Turecki tramwaj już w Olsztynie
fot. Redakcja
Po prawie dwóch tygodniach podróży, tramwaj Panorama wyprodukowany w tureckiej Bursie właśnie dotarł do Olsztyna. To pierwszy wóz z zamówienia na 12 pojazdów. W stolicy regionu będzie przechodził homologację.
Pierwszy tramwaj z Bursy wyruszył w drogę 30 stycznia. Transport odbywał w większości drogą kołową, ale wykorzystano także prom – wszystko po to, by szlakiem przez Włochy dotrzeć do Polski. – Wygląda okazale i podobno równie okazale prezentuje się od strony technicznej – zachwalał na Facebooku Piotr Grzymowicz, prezydent Olsztyna.

Transport dotarł w nocy ze środy na czwartek godzinę po północy. Laweta z pojazdem zaparkowała na ul. Towarowej. Po formalnościach administracyjnych (np. oclenie) będzie można rozpocząć rozładunek tramwaju, czyli jego wkolejanie.



To pierwszy z 12 zamówionych przez Olsztyn tramwajów Panorama. Każdy z nich kosztuje miasto 8,99 mln zł, czyli łącznie 108 mln zł. – Pierwszy egzemplarz będzie homologowany na miejscu. Przyjechał już wyposażony we wszystkie urządzenia, w tym także w ITS produkcji firmy Sprint z Olsztyna – wyjaśnia Cezary Stankiewicz, rzecznik prasowy MPK Olsztyn. Na razie wszystko odbywa się zgodnie z harmonogramem. Tak jak przewidywał kontrakt, pierwszy wóz miał do miasta dotrzeć w ciągu 21 miesięcy od podpisania umowy, czyli wiosną 2020 r.

Olsztyński tramwaj będzie się charakteryzował znanym już limonkowo-stalowym malowaniem. Panorama będzie nieco dłuższa od Tramino – będzie miała 32,5 metra długości. Szerokość pudła pozostanie ta sama jak dotychczas – 2,5 metra. Pojazd będzie niskopodłogowy ze wzniosami nad wózkami. Niską podłogę udało się zaproponować na całej długości tramwaju. Pojazd będzie pięcioczłonowy. W skrajnych czołach zamontowane zostaną skrętne wózki mające zapobiegać nadmiernemu zużywaniu się torowiska, zaś w środkowym – sztywny. Pozostałe człony będą podwieszane. Prędkość pojazdy to 70 km/h. Panorama pomieści 210 pasażerów, z czego we wnętrzu zapewnionych będzie 40 siedzeń. W najszerszych fragmentach pudła producent zapewni układ siedzeń 2+1, a w węższych 1+1.

Nowe tramwaje są kupowane z myślą o rozbudowie sieci tramwajowej. Na przełomie lutego i marca urzędnicy zapowiadają przetarg. Zanim jednak pojazdy obsłużą linię nr 4 i 5, będą oddechem dla MPK Olsztyn. Uzupełnią obecne linie i pozwolą na przeprowadzenie przeglądów i napraw powypadkowych dotychczasowych Solarisów Tramino.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony