Partnerzy serwisu:

Trzy kolejne gminy kupują szkolne elektrobusy

Jakub Rösler 28.07.2021

Trzy kolejne gminy kupują szkolne elektrobusy
fot. Yutong
W ramach programu Kangur, realizowanego przez NFOŚiGW, nowe pojazdy szkolne kupią dwie gminy z województwa mazowieckiego – Rusinów i Ojrzeń, a także leżąca w województwie świętokrzyskim, gmina Działoszyce.
Świętokrzyska gmina Działoszyce rozpisała przetarg na autobus elektryczny, który posłuży do przewozu dzieci. Pojazd ma mieć długość od 11,7, do 12,5 metra i mieścić minimum 41 osób na miejscach siedzących z pasami bezpieczeństwa umiejscowionych przodem do kierunku jazdy, a także minimum 10 osób na miejscach stojących, z tym zastrzeżeniem, że maksymalna liczba takich miejsc nie może przekroczyć 25% ilości miejsc siedzących. Autobus musi mieć minimum dwoje drzwi w układzie 1-2-0, lub 2-2-0, a także płaską podłogę od przodu pojazdu do co najmniej 2 drzwi włącznie. Przewidziano także klimatyzację oraz ogrzewanie elektryczne, wodne o mocy co najmniej 20 kW, wspomagane agregatem grzewczym na olej napędowy, wykorzystujące dodatkowo ciepło z układu chłodzenia silnika/silników i magazynu energii. Wśród wyposażenia ma się znaleźć monitoring, tablica z przodu przedziału pasażerskiego, służąca do wyświetlania kolejnych przystanków, a także system głosowego zapowiadania komunikatów. Oświetlenie autobusu ma zostać wykonane w technologii led.

Autobus ma mieć silnik lub silniki o minimalnej mocy 120 kV, które odzyskują energię w procesie hamowania. Zasięg na jednym ładowaniu to minimum 160 kilometrów, a pojemność akumulatorów ma wynosić minimum 260 kWh. Pojazd ma być wyposażony w system ładowania, który umożliwi korzystanie z ładowarek typu plug-in. Zamawiający znalazł w przetargu także miejsce dla elektrycznej ładowarki do nowego pojazdu.

Oferty można składać do 30 sierpnia 2021 roku. Startować mogą podmioty, które w okresie ostatnich 3 lat dostarczyły 1 autobus elektryczny, którego wartość wynosiła minimum 1,6 mln zł brutto. Punkty będą przyznawane za cenę – 60%, konstrukcję nadwozia, zużycie energii elektrycznej, rodzaj zastosowanego elektrycznego zespołu napędowego, a także za czas reakcji serwisu z obowiązkiem naprawy. Każda z 4 ostatnich pozycji ma wartość 10%. Zamówienie ma zostać zrealizowane w okresie 6 miesięcy od podpisania umowy.

Elektryki dla Mazowsza

Podobnie jak Działoszyce, także Ojrzeń i Rusinów chcą kupić po jednym szkolnym autobusie z napędem elektrycznym.
Rusinów poszukuje autobusu o wymiarach od 10, do 12 metrów, który pomieści minimalnie 39 osób na miejscach siedzących z pasami bezpieczeństwa zwróconych przodem do kierunku jazdy, a także minimum 9 osób na miejscach stojących. Maksymalna liczba miejsc siedzących została określona na 45. Dodatkowo autobus ma być także wyposażony w co najmniej jedno stanowisko do przewozu osób z niepełnosprawnościami z guzikiem informującym kierowcę o chęci opuszczenia pojazdu.
Pojazd musi mieć minimum dwie pary drzwi w układzie 1:2:0 lub 2:2:0, a także płaską podłogę, od przodu aż za oś napędową pojazdu. Zamawiający określił też, że miejsce kierowcy nie może znajdować się w oddzielnej, od reszty pojazdu, kabinie. W specyfikacji zawarto wymóg posiadania klimatyzacji i ogrzewania, o takiej samej charakterystyce jak w autobusie zamawianym przez gminę Działoszyce. Na wyposażeniu pojazdu ma się znajdować monitoring, system głosowego zapowiadania komunikatów, a także przednia tablica świetlna. Autobus ma mieć ledowe oświetlenie.

Napęd pojazdu mają stanowić silnik lub silniki o minimalnej mocy 160 kW, które odzyskują energię w procesie hamowania, a zasięg pojazdu na jednym ładowaniu ma wynosić minimum 160 kilometrów. Akumulatory mają mieć minimum 200 kWh, a pojazd ma być ładowany w technologii plug-in. Dodatkowo przetarg obejmuje też ładowarkę do opisywanego autobusu.

Termin składania ofert mija 24 sierpnia tego roku. Startować mogą dostawcy, którzy w okresie ostatnich 3 lat zrealizowali zamówienie na minimum 1 autobus elektryczny, o wartości minimalnej 1,7 mln zł brutto. Ocenie podlegają gwarancja – 40%, a także cena – 60%. Zamówienie musi zostać zrealizowane do 20 listopada 2021 roku. Co ciekawe zamawiający zastrzegł, że oferent musi zapewnić naprawy gwarancyjne i autoryzowany serwis w odległości nie większej niż 150 kilometrów od Rusinowa.

Gmina Ojrzeń także chce kupić autobus elektryczny wraz z ładowarką, lecz nie opublikowała jeszcze dokładnej specyfikacji zamówienia. Wiadomo, że termin składania ofert mija 27 sierpnia tego roku, a zamówienie trzeba będzie zrealizować w ciągu roku od podpisania umowy.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony