Partnerzy serwisu:

Trolejbusy Solarisa zadebiutują w Norwegii

Redakcja 02.12.2019

Trolejbusy Solarisa zadebiutują w Norwegii
wiz. Solaris
Zgodnie z umową podpisaną z przewoźnikiem Keolis Norge AS, firma Solaris Bus & Coach dostarczy 10 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 do Bergen. To drugie co do wielkości miasta w Norwegii, które nazywane jest ‘bramą do fiordów’ miasto i znajduje się na liście światowego dziedzictwa Unesco, jest jedynym w Norwegii i jednym z zaledwie dwóch w całej Skandynawii miast, w których zachowano system komunikacji trolejbusowej.
Zgodnie z podpisaną umową, której łączna wartość to 8 milionów euro, dostawy przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 do Norwegii rozpoczną się we wrześniu 2020 roku. Początek obsługi linii planowany jest z kolei na grudzień przyszłego roku. Bezemisyjne pojazdy polskiego producenta przeznaczone będą do obsługi jedynej zachowanej w Bergen linii trolejbusowej, której długość to obecnie 7,5 km.

– Jestem bardzo szczęśliwy mogąc zaprezentować pierwsze trolejbusy naszej marki w Norwegii. Fakt, iż Bergen zdecydowało się na pojazdy Solarisa do obsługi jedynej linii trolejbusowej w kraju jest dla nas wydarzeniem prawdziwie przełomowym – powiedział Sverre Skaar, dyrektor zarządzający spółki Solaris Norge AS, która odpowiedzialna będzie za obsługę posprzedażową pojazdów w miejscowej zajezdni w Bergen.
Zamówione przez Keolis przegubowe trolejbusy Trollino 18 napędzane będą elektrycznym silnikiem o mocy 250 kW. Pojazdy będą ponadto wyposażone w baterie trakcyjne o pojemności 55 kWh, dzięki którym możliwe będzie pokonanie dystansu ponad 11 kilometrów bez konieczności korzystania z trakcji. Baterie ładowane będą w trakcie jazdy trolejbusu z wykorzystaniem technologii ‘in motion charging’ (poprzez zamontowane na pojeździe odbieraki prądu połączone z nadziemną siecią trakcyjną).



Dzięki ergonomicznemu zagospodarowaniu przestrzeni pasażerskiej na pokładzie nowoczesnych trolejbusów Solaris Trollino 18 znajdzie się aż 47 miejsc siedzących – wszystkie wyposażone w pasy bezpieczeństwa. Wśród nich 10 miejsc dostępnych będzie z poziomu niskiej podłogi, co ułatwi zajęcie miejsca pasażerom o ograniczonej mobilności. Co ciekawe, jedno z siedzeń znajdujące się za kabiną kierowcy będzie miało możliwość złożenia, dzięki czemu stworzone zostanie miejsce dedykowane dla psa przewodnika towarzyszącego w podróży osobom niewidomym. Z myślą o podróżujących na wózkach inwalidzkich lub z wózkami dziecięcymi przewidziano dwie zatoki wraz z pasami mocującymi, a w drugich drzwiach pojazdów znajdzie się ułatwiająca wjazd na pokład rampa. Trolejbusy są oczywiście w pełni niskopodłogowe i posiadają tzw. funkcję przyklęku, dodatkowo obniżającą prawą stronę trolejbusów o 7 cm podczas postoju na przystanku.

Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację kabiny kierowcy i przestrzeni pasażerskiej oraz system informacji pasażerskiej z dwoma monitorami w przestrzeni pasażerskiej oraz głosową zapowiedzią przystanków. Trolejbusy będą również posiadać monitoring wizyjny składający się z kamer monitorujących wnętrze pojazdu, kamer obszaru drzwi, kamery cofania oraz jednej umieszczonej na dachu, obserwującej pantograf. Nad drzwiami, zamontowanymi w układzie 2+2+2+0 znajdą się z kolei bramki liczące pasażerów.

Zamówione przez Keolis Norge AS trolejbusy posiadać będą wbudowany alkomat sprawdzający trzeźwość kierowcy przed uruchomieniem pojazdu. Zostaną także wyposażone przez producenta w specjalny skandynawski pakiet izolacji termicznej, który poprawia komfort termiczny pasażerów oraz zmniejsza zużycie energii w surowych skandynawskich warunkach atmosferycznych. W jego skład wchodzą m.in. dodatkowa izolacja ścian bocznych i sufitu oraz podwozia w okolicy nadkoli, a także podwójne szyby boczne. Pojazdy będą ponadto przystosowane do zastosowania łańcuchów śniegowych.





Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony