Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie zlecają koncepcję wiaduktu dla trasy na Zieloną Białołękę

Witold Urbanowicz 13.04.2018

Tramwaje Warszawskie zlecają koncepcję wiaduktu dla trasy na Zieloną Białołękę
mat. TW
Tramwaje Warszawskie ogłosiły przetarg na wykonanie koncepcji wiaduktu tramwajowego nad Trasą Toruńską w ciągu drogi S8. Obiekt ten będzie częścią planowanej trasy tramwajowej na Zieloną Białołękę, która miałaby powstać do 2023 r.
Tramwaj na Zieloną Białołękę to nowa inwestycja, o realizacji której władze miasta zdecydowały w 2016 r. To odpowiedź na problemy związane z obsługą komunikacyjną tego obszaru oraz pojawiające się postulaty odgięcia bądź odgałęzienia II linii metra z Bródna w rejon Trasy Toruńskiej (dodajmy: nieskuteczne).

Trasa tramwajowa z Bródna na Zieloną Białołękę o długości 6,5 km będzie prowadzić wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty, Św. Wincentego i Głębockiej. Następnie wzdłuż planowanej trasy Olszynki Grochowskiej aż do pętli w pobliżu szkoły podstawowej nr 112 przy ul. Zaułek. Na trasie przewidziano dziewięć przystanków z 20 peronami. Przy Kondratowicza będzie zapewniona przesiadka do II linii metra. Więcej o inwestycji pisaliśmy tutaj.

Teraz miejska spółka zleca wykonanie koncepcji wiaduktu tramwajowego nad trasą ekspresową S8, czyli tzw. Trasą Toruńską. Obiekt ten – wraz z dojazdami – będzie miał długość ponad 1 km. Po północnej stronie drogi ekspresowej przy rondzie Małej Brzozy przewidziano dwupoziomowy węzeł przesiadkowy z tramwajem na poziomie +1 oraz pętlą autobusową i parkingiem przesiadkowym Park&Ride na 200 samochodów i 300 rowerów na poziomie 0.

W sumie wykonawca ma przeanalizować trzy warianty, w tym dwa przedstawione przez zamawiającego. Pod przystankami Małej Brzozy przewidziano pomieszczenia służące obsłudze pasażerów, prowadzeniu i nadzorowi ruchu, parkingi rowerowe oraz obiekty handlowe. Na samych przystankach Małej Brzozy wykonawca ma zaproponować zadaszenie zintegrowane z konstrukcją obiektu.


Wariant inwestorski, mat. TW


Wariant inwestorski, mat. TW

Wykonawca opracowania będzie miał pół roku na przygotowanie koncepcji i jej uzgodnienie z miejskimi instytucjami. Tramwaje Warszawskie planują zakończyć prace projektowe w 2021 r. Sama inwestycja potrwa dwa lata.

Jak wylicza spółka, czas przejazdu z Białołęki do stacji metra C20 Kondratowicza wyniesie ok. 15 minut, natomiast do Dworca Wileńskiego – ok. 30 minut. Tramwaje mają jeździć co 2-3 minuty.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony