Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie z ofertami na kolejne priorytety. M.in. Grochowska, Towarowa i Okopowa, Prosta

Witold Urbanowicz 02.07.2021

Tramwaje Warszawskie z ofertami na kolejne priorytety. M.in. Grochowska, Towarowa i Okopowa, Prosta
fot. WU
Tramwaje Warszawskie rozszerzą priorytet o kolejne kilka ciągów. Tramwaje szybciej przejadą przez skrzyżowania i przejścia na Grochowskiej, w ciągu Okopowej i Towarowej, Prostej, a także w rejonie pętli Koło.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa i wdrożenie systemu sterowania ruchem z priorytetem dla tramwajów. Zamówienie podzielone jest na pięć części. Zadaniem wykonawcy jest opracowanie dokumentacji projektowej z uzyskaniem wszystkich zgód, wykonanie i wdrożenie priorytetów. W ramach opcji przewidziano zdalny dostęp i kalibracja systemu.

Pierwsza obejmuje Grochowską (ul. Wspólna Droga, ul. Zamieniecka / pl. Szembeka, ul. Żółkiewskiego, ul. Kwatery Głównej). Druga część poświęcona jest rondu Wiatraczna (ul. Wiatraczna i wschodnia część skrzyżowania). Kolejna część dotyczy ul. Obozową i wyjazd z pętli Koło / ul. Ks. Janusza. Czwarta część obejmuje Towarową i Okopową (ul. Kolejowa / ul. Srebrna, ul. Grzybowska, ul. Chłodna, ul. Leszno, ul. Żytnia, ul. Wolność, ul. Niska, ul. Stawki, ul. Powązkowska / ul. Dzika). Ostatnia część dotyczy Prostej (ul. Miedziana i ul. Twarda). W czwartej części chodzi wyłącznie o kwestie związane ze zdalnym dostępem i kalibracją.

W zeszłym tygodniu – 25 czerwca – minął termin składania ofert. W części dot. Grochowskiej wystartowały dwie firmy. Siemens wycenił zlecenie na 303 tys. zł brutto, Dynniq Poland na 585 tys. zł brutto. Budżet na ten cel wynosił 317 tys. zł. Zadanie dot. ronda Wiatraczna Siemens wycenił na 154 tys. zł, a Dynniq Poland na 389 tys. zł przy budżecie określonym na 176 tys. zł. Nie wpłynęła żadna oferta dla Obozowej i wyjazdu z pętli Koło. Ciąg skrzyżowań w Towarowej i Okopowej Siemens wycenił na 252 tys. zł przy budżecie określonym na ok. 254 tys. zł. Prostą Dynniq Poland wycenił natomiast na 825 tys. zł – to znacznie powyżej budżetu określonego na blisko 200 tys. zł.

O wyborze decyduje cena. Na prace projektowe przeznaczono 19 tygodni, a na ich przeprowadzenie – dwa. – Na koniec roku 2021 planujemy objąć zieloną falą dla tramwajów 75% takich skrzyżowań. Do końca 2022 roku priorytetem dla tramwajów ma zostać objętych minimum 90% skrzyżowań – mówi Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony