Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę systemu zarządzania zajezdnią Annopol

Witold Urbanowicz 01.09.2020

Tramwaje Warszawskie wybrały wykonawcę systemu zarządzania zajezdnią Annopol
mat. TW
Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły drugi przetarg związany z planowaną zajezdnią Annopol. Wybrano wykonawcę systemu zarządzania zajezdnią. Jego zadaniem będzie zarządzanie przebiegiem wszystkich procesów technologicznych, w tym sterowanie ruchem i optymalizacja drogi przebiegu tramwajów.
Jak pisaliśmy, wybrano już inżyniera kontraktu dla nowej zajezdni, którego zadaniem będzie także wsparcie zamawiającego i przygotowanie dokumentacji na potrzeby przetargu na wykonawcę robót budowlanych. Teraz rozstrzygnięto drugi z przetargów, którego przedmiotem jest zaprojektowanie i wdrożenie systemu zarządzania przyszłą zajezdnią.

Zadaniem systemu jest zarządzanie wszystkimi procesami technologicznymi zajezdni oraz procesów identyfikacji i lokalizacji tramwajów, automatycznego sterowania ruchem i zwrotnicami, w tym zarządzanie wjazdami i zjazdami tramwajów. System powinien optymalizować przejazd tramwaju, aby nie doprowadzać do zatorów. Przewidziano tryb automatyczny, półautomatyczny i ręczny.

Zakłada się, że pojemność zajezdni umożliwi obsługę około 152 tramwajów o długości do 33 m. Jak wynika za specyfikacji zamówienia, tramwaj zjeżdżający z trasy od bramy zjazdowej (gdzie zostaje sprawdzony przez pracownika) kierowany jest, zgodnie z planem lub dyspozycją, na jedno ze stanowisk obsługowych zlokalizowanych na terenie zajezdni (w halach). Przed wjazdem na to stanowisko tramwaj musi przejechać przez stanowisko pomiarowe do badania płaskich miejsc i w zależności od bieżącego natężenia ruchu i harmonogramu mycia, przez myjnię tramwajową (przejazdową). W hali obsług technicznych znajduje się pięć torów (dwustanowiskowych) przeznaczonych do wykonania OC (obsługa codzienna), jednak założono, że podstawowo będzie wykonywane OC na czterech torach (tor 5 będzie rezerwowym). OC będzie łącznie wykonywane na ośmiu stanowiskach z tym, że tylko czterech z nich są wyposażone w system dystrybucji piasku i płynu do spryskiwaczy (od strony północnej). Zamawiający szacuje, że łączny czas postoju na stanowisku OC nie przekroczy 12 minut. Każdy skład zjeżdżający z miasta będzie przy dojeździe do bramy odpowiednio zakwalifikowany, według statusu: sprawny, niesprawny. Obsługa na stanowisku przyjęcia na bramie będzie ok. 2 minut. Na podstawie tych informacji oraz zaplanowanych wcześniej czynności skład jest wysyłany na odpowiednie stanowisko (obsługowe lub naprawcze). Mycie tramwajów w myjni przejazdowej będzie zależeć od wcześniej przyjętego cyklu. Zamawiający szacuje, że przejazd tramwaju od bramy wjazdowej do hali obsługowej (OC) z uwzględnieniem przejazdu przez stanowisko pomiarowe oraz mycia nie powinien być dłuższy niż 3 minuty.

Termin składania ofert minął w czerwcu. Wystartowały dwie firmy, które wyceniły system na 12,2 mln zł brutto i 18,3 mln zł brutto – powyżej budżetu określonego na 9,2 mln zł brutto. Ostatecznie wygrała tańsza oferta złożona przez firmę PSI Polska z Poznania. Pokonała ona konkurenta – firmę Wasko z Gliwic – ceną, choć zdobyła mniej punktów w kryterium funkcjonalności systemu.

Tramwaje Warszawskie zakładają, że umowa zostanie zrealizowana do listopada 2026 r., przy czym pozwolenie na użytkowanie zajezdni zostanie uzyskane do 19 grudnia 2023 r.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony