Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie wybrały projektanta tramwaju na Kasprzaka

Witold Urbanowicz 25.10.2018

Tramwaje Warszawskie wybrały projektanta tramwaju na Kasprzaka
mat. TW
Tramwaje Warszawskie rozstrzygnęły przetarg na wykonanie projektu budowy nowej trasy tramwajowej na ul. Kasprzaka wraz z przebudową przyległych odcinków torowisk. Za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji budowy i przebudowy trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka i ul. Wolskiej wraz z programem funkcjonalno-użytkowym, uzyskaniem wszelkich decyzji niezbędnych do rozpoczęcia prac. Zamówienie obejmuje dwa zadania. Pierwsze dotyczy przebudowy istniejącej trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Karolkowej do ul. Skierniewickiej (bez planowanego węzła rozjazdowego), natomiast drugie – budowy nowego odcinka trasy tramwajowej w ciągu ul. Kasprzaka na odcinku od ul. Skierniewickiej (wraz z węzłem rozjazdowym) do włączenia w istniejącą trasę tramwajową w ul. Wolskiej oraz przebudowy trasy tramwajowej w ul. Wolskiej na odcinku od ul. Elekcyjnej do ul. Kasprzaka. Długość odcinka objętego zamówieniem wynosi ok. 3,5 km dwutorowej trasy tramwajowej, w tym 2,3 km trasy stanowi nowy odcinek w ul. Kasprzaka (pozostałe 1,2 km to istniejące odcinki tras w ciągu ul. Wolskiej i Kasprzaka).

Zgodnie z przyjętym wariantem tramwaj pojedzie przez całą ulicę Kasprzaka, poprawiając zarazem obsługę intensywnie rozbudowujących się osiedli przy Jana Kazimierza. Skrzyżowanie Kasprzaka, Wolskiej i Redutowej tramwaje pokonają w sposób bezkolizyjny – w zagłębieniu, wykorzystując miejsce po istniejącej północnej jezdni ulicy Kasprzaka. Ponadto przebudowana zostanie trasa tramwajowa na Wolskiej od Elekcyjnej do Redutowej – tramwaje zostaną przesunięte na środek ulicy, na pas dzielący jezdnie – tak jak na wcześniejszym odcinku ul. Wolskiej. Przy Redutowej dwie trasy będą miały wspólne przystanki.

Pod koniec sierpnia minął termin składania ofert. O zamówienie ubiegały się cztery podmioty. Ostatecznie za najkorzystniejszą uznano najtańszą ofertę, które złożyło Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego z Gdańska. Jej wartość wynosi 2,58 mln zł brutto. Jednocześnie odrzucono ofertę Schuessler Plan Inżynierzy z Warszawy.

Na realizację dokumentacji przeznaczono 12 miesięcy. Spółka zapowiadała w zeszłym roku, że trasa powinna zostać ukończona „z upływem 2020 r.”. Kasprzaka to jedna z licznie planowanych tras tramwajowych w stolicy i jedna z pierwszych, dla których zlecana jest dokumentacja projektowa. W tym roku ma ruszyć przetarg na prace budowlane przy przedłużeniu trasy tramwajowej wzdłuż ul. Światowida do Winnicy. W sumie do 2023 r. stolica planuje zbudować ok. 30 km tras.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony