Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie: Smarownice trzykrotnie za drogie

Witold Urbanowicz 11.07.2019

Tramwaje Warszawskie: Smarownice trzykrotnie za drogie
fot. UM Warszawa
Wszystko wskazuje na to, że niepowodzeniem zakończy się przetarg na montaż zautomatyzowanych smarownic torowych w siedmiu lokalizacjach w Warszawie. Wpłynęła jedna oferta na kwotę blisko 16 mln zł przy budżecie Tramwajów Warszawskim określonym na kwotę 4,8 mln zł.
Przedmiotem przetargu jest świadczenie usługi likwidacji hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenia przyrostu zużycia szyn. Miałoby to zostać wykonane za pomocą zautomatyzowanych systemów smarowania szyn. Tramwaje Warszawskie wymagają smarownic torowych wraz z ich układem zasilania, systemem monitorowania stanu technicznego on-line, systemem monitoringu hałasu audio i video, czujnikami opadów, czujnikami wykrywania przejeżdżających tramwajów, elementami doprowadzającymi smar na szyny. W sumie wskazano siedem lokalizacji. Więcej o zamówieniu pisaliśmy tutaj.

W sumie na całe zamówienie przeznaczono 95 miesięcy, czyli prawie osiem lat. Na prace projektowe przeznaczono trzy miesiące, a na montaż urządzeń – 6 miesięcy. Następnie przez siedem lat wykonawca będzie utrzymywać smarownice. Ostatni etap zakłada demontaż systemów smarowania szyn przez wykonawcę lub opcjonalnie ich wykup przez zamawiającego (wraz z upływem terminu realizacji zamówienia).


W czwartek 11 lipca minął termin składania ofert. Wystartowała jedynie firma M & MR Trading Polska z ofertą na kwotę 15,98 mln zł brutto. To ponad trzykrotnie więcej niż oczekiwał zamawiający, który swój budżet na realizację tego zamówienia określił na kwotę 4,82 mln zł brutto.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony