Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie dokapitalizowane – na inwestycje do 2030 r.

Witold Urbanowicz 27.12.2021

Tramwaje Warszawskie dokapitalizowane – na inwestycje do 2030 r.
fot. MJ
Rada miasta w Warszawie zgodziła się ostatnio na przeznaczenie dodatkowych środków na podniesienie kapitału zakładowego Tramwajów Warszawskich. W sumie w latach 2022-2029 r. spółka zostanie dokapitalizowana kwotą przekraczającą 1 mld zł, co pozwoli na przeprowadzenie i dokończenie szeregu inwestycji.
Na zeszłej sesji Rady Miasta, w ramach prac nad budżetem na przyszły rok i wieloletnią prognozą finansową, dokapitalizowano spółkę Tramwaje Warszawskie. W latach 2022-2029 r. spółka otrzyma łącznie 1,046 mld zł (246 mln zł w 2022 r., 345 mln zł w 2023 r., 100 mln zł w 2025 r., 15 mln zł w 2027 r., 95 mln zł w 2028 r., 245 mln zł w 2029 r.).

Jak wyjaśniają Tramwaje Warszawskie, podwyższenie kapitału zakładowego wynika z potrzeby zabezpieczenia środków potrzebnych do zrealizowania zaplanowanych inwestycji w latach 2021-2029. Dokapitalizowanie – obok środków własnych, dofinansowania UE i kredytu – będzie wykorzystane do sfinansowania aktualnie realizowanych projektów z dofinansowaniem UE (m.in. Kasprzaka, Wilanów oraz zakup taboru) oraz modernizacji tras (al. Jana Pawła II, Obozowa i al. Waszyngtona).

– Mamy co robić. Dokapitalizowanie umożliwi włączenie w plan tramwaju na Gocław, na Zieloną Białołękę – co prawda pod koniec dekady – czyli te wszystkie inwestycje, do których przygotowania są na wysokim poziomie i które są też wpisane w plany miasta. Chodzi także o tramwaj do Wilanowa – odcinki, na realizację których pieniędzy nie było – mówi Wojciech Bartelski, prezes Tramwajów Warszawskich. Jak wymienia, chodzi m.in. o odcinek między Puławską a Dw. Zachodnim i dalsze przedłużenie w tunelu pod stacją do ul. Kasprzaka. – To ogromny sukces, że przy tej mizerii finansowej udało się te wszystkie inwestycje wpisać w planie do 2030 r. – podkreśla prezes.

– Tempo realizacji inwestycji tramwajowych to kwestia pieniędzy. Od pięciu lat są różne zmiany podatkowe, które obcinają nasze dochody – to wszystko tworzy efekt kuli śneiżnej. Gdyby nie to, moglibyśmy myśleć o szybszych datach realizacji inwestycji – mówi Wojciech Bartelski. Jak przypomina, władze miasta poprawiły już kwestie organizacyjne. – Zreformowano biuro mobilności m.in. po to, by dać szybką ścieżkę dla tramwajów. Wymiernym efektem jest dopięcie kwestii związanych z organizacją ruchu i udało się rozpisać przetargi – mówi prezes.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony