Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie biorą się za „piski” na łukach. Będą smarownice

Witold Urbanowicz 15.05.2019

Tramwaje Warszawskie biorą się za „piski” na łukach. Będą smarownice
fot. UM Warszawa
Tramwaje Warszawskie rozpisały przetarg na montaż zautomatyzowanych smarownic torowych w siedmiu lokalizacjach. Lista obejmuje takie problematyczne miejsca, jak pl. Unii Lubelskiej, gdzie mieszkańcy od dawna skarżą się na hałas powodowany przez tramwaje. Zadaniem urządzeń jest eliminacja uciążliwych dźwięków, a także zmniejszenie zużycia torowisk.
Przedmiotem przetargu jest świadczenie usługi likwidacji hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenia przyrostu zużycia szyn. Miałoby to zostać wykonane za pomocą zaumotazyowanych systemów smarowania szyn. Tramwaje Warszawskie wymagają smarownic torowych wraz z ich układem zasilania, systemem monitorowania stanu technicznego on-line, systemem monitoringu hałasu audio i video, czujnikami opadów, czujnikami wykrywania przejeżdżających tramwajów, elementami doprowadzającymi smar na szyny.

Tramwaje Warszawskie wskazały w sumie siedem lokalizacji. Na liście jest m.in. pętla Czynszowa, gdzie problem dotyczy torów wzdłuż ul. Stalowej, ul. Środkowej, ul. Wileńskiej i ul. Czynszowej. Wskazana jest również pętla Marymont Potok przy ul. Mickiewicza, tory szlakowe na placu Unii Lubelskiej, na skrzyżowaniu ul. Rakowieckiej i al. Niepodległości, a także na wysokości budynku Nagodziców 12 (rejon ulic Nagodziców, Trakt Nadwiślański i al. Pułkownika Kuklińskiego, odcinek trasy na Tarchomin). Na liście znajdują się też węzeł rozjazdowy na skrzyżowaniu ul. Targowej i 11 Listopada, a także rozjazdy do zawracania przy ul. Woronicza (między ul. Wielicką, a przystankiem tramwajowym Metro Wierzbno 04).

Prace będą podzielone na etapy. Pierwszy zakłada opracowanie i uzgodnienie dokumentacji projektowej montażu systemów smarowania szyn. W drugim przewidziano montaż i uruchomienie systemów smarowania szyn w celu likwidacji hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenia przyrostu zużycia szyn. Trzeci etap to likwidacja hałasu wysokoczęstotliwościowego (pisków) i zmniejszenie przyrostu zużycia szyn za pomocą systemów smarowania szyn oraz utrzymanie systemów smarowania szyn. Ostatni etap zakłada z kolei demontaż systemów smarowania szyn przez wykonawcę lub opcjonalnie ich wykup przez zamawiającego (wraz z upływem terminu realizacji zamówienia).

Termin składania ofert mija 17 czerwca. O wyborze zdecydują cena (80%), droga hamowania tramwajów z wykorzystaniem smarowania szyn (10%), likwidacja hałasu wysokoczęstotliwościowego z wykorzystaniem smarowania szyn (10%), W sumie na całe zamówienie przeznaczono 95 miesięcy, czyli prawie osiem lat. Na prace projektowe przeznaczono trzy miesiące, a na montaż urządzeń – 6 miesięcy. Następnie przez siedem lat wykonawca będzie utrzymywać smarownice. Koszt umowy spółka oszacowała na 3,92 mln zł netto.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony