Partnerzy serwisu:

Tramwaje Szczecińskie dokupią dwukierunkowe tramwaje-składaki

Redakcja 24.09.2021

Tramwaje Szczecińskie dokupią dwukierunkowe tramwaje-składaki
fot. Szymon Kalbarczyk
To już pewne. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Spółka Tramwaje Szczecińskie poinformowała firmę Modertrans Poznań o skorzystaniu z prawa opcji w pełnym zakresie – to znaczy dostawy nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu dwóch tramwajów. To oznacza, że w przyszłym roku do dyspozycji pasażerów będą dwa dodatkowe pojazdy.
Przetarg na dostawy elementów dwóch tramwajów z opcją na kolejne dwa pojazdy został rozstrzygnięty w 2020 r. Wygrał Modertrans, który zaoferował Moderusy Beta. Pierwszy pojazd z tej umowy został dostarczony pod koniec zeszłego roku.

Od momentu powiadomienia wykonawca ma do 120 dni na dostarczenie kompletu do montażu pierwszej sztuki tramwaju dwukierunkowego oraz do 180 dni na dostarczenie kompletu do montażu drugiej sztuki tramwaju dwukierunkowego. Gwarancja na każdy zmontowany tramwaj (w tym powłoki lakiernicze) wynosi 60 miesięcy, a na konstrukcję – 120 miesięcy.

Tak jak w przypadku poprzednich tramwajów dwukierunkowych, dwa kolejne również będą złożone przez pracowników spółki Tramwaje Szczecińskie pod nadzorem wykonawcy. Będzie to trwało około dwóch miesięcy dla każdego pojazdu.

Tramwaje są przegubowe, częściowo niskopodłogowe, dwukierunkowe. Długość pojazdu wynosi 28.250 mm, a szerokość – 2.354 mm. Liczba miejsc to 196, w tym 40 na miejscach siedzących stałych i sześć na uchylnych. Udział niskiej podłogi wynosi 25%. Pojazdy są wyposażone system automatycznej klimatyzacji i ogrzewania, system informacji pasażerskiej (wizualno-głosowy), monitoring wewnętrzny i zewnętrzny, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Przewidziano dwa wydzielone miejsca przeznaczone dla wózka inwalidzkiego lub dziecięcego w części niskopodłogowej.

Tramwaj dwukierunkowy może być wykorzystany w różnym zakresie – np. w czasie remontów lub do obsługi bieżącego ruchu, zamiennie z jednostkami jednokierunkowymi. Wykorzystanie na sieci tramwajów dwukierunkowych umożliwia także np. uruchomienie linii bez konieczności budowy klasycznej pętli tramwajowej. Koszt nowych tramwajów to 11 783 400 zł.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony