Tramwaje Śląskie wybrały wykonawcę remontu na granicy Zabrza i Gliwic

fot. Google Street Map
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na remont ok. 230-metrowego odcinka torowiska przy skrzyżowaniu Knurowskiej i Wolności w Zabrzu na granicy z Gliwicami. Ostatecznie zamawiający musiał kilkukrotnie zwiększyć budżet.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową przejazdu drogowo-tramwajowego ul. Knurowskiej z ul. Wolności na granicy miast Gliwic i Zabrza. Odcinek, obejmujący ok. 460 mtp, rozpoczyna się w rejonie przejazdu do zajezdni Gliwice, a kończy przed przejazdem do salonu samochodowego Mazda.
Torowisko jest dwutorowe i biegnie równolegle do ul. Chorzowskiej / ul. Wolności, po jej południowej stronie, pomiędzy jezdnią, a chodnikiem dla pieszych. Stan torowiska jest w tym miejscu zły – tłuczeń porósł trawą, nawierzchnia szyn jest zużyta, a same szyny – pogięte i pofalowane, dalekie od pierwotnej niwelety. Prace będą miały przede wszystkim charakter remontowo-odtworzeniowy. Przystanek dla wsiadających w kierunku centrum Zabrza zostanie przeniesiony na drugą stronę drogi wjazdowej do zajezdni PKM Gliwice i znajdzie się na wysokości przystanku dla wysiadających.
Przed połowa września Tramwaje Śląskie otworzyły oferty. Wystartowały cztery firmy z ofertami znacznie powyżej budżetu określonego na kwotę 791 tys. zł. Niemniej jednak w zeszłym tygodniu zamawiający postanowił zwiększyć budżet i wybrać ofertę złożoną przez firma Tor-Krak z Krakowa, która jest w stanie wykonać prace za 4,497 mln zł brutto. To była najtańsza propozycja.
Na realizację prac przeznaczono sześć miesięcy. Zamawiający informuje, że inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego (ruch po jednym torze).
Torowisko jest dwutorowe i biegnie równolegle do ul. Chorzowskiej / ul. Wolności, po jej południowej stronie, pomiędzy jezdnią, a chodnikiem dla pieszych. Stan torowiska jest w tym miejscu zły – tłuczeń porósł trawą, nawierzchnia szyn jest zużyta, a same szyny – pogięte i pofalowane, dalekie od pierwotnej niwelety. Prace będą miały przede wszystkim charakter remontowo-odtworzeniowy. Przystanek dla wsiadających w kierunku centrum Zabrza zostanie przeniesiony na drugą stronę drogi wjazdowej do zajezdni PKM Gliwice i znajdzie się na wysokości przystanku dla wysiadających.
Przed połowa września Tramwaje Śląskie otworzyły oferty. Wystartowały cztery firmy z ofertami znacznie powyżej budżetu określonego na kwotę 791 tys. zł. Niemniej jednak w zeszłym tygodniu zamawiający postanowił zwiększyć budżet i wybrać ofertę złożoną przez firma Tor-Krak z Krakowa, która jest w stanie wykonać prace za 4,497 mln zł brutto. To była najtańsza propozycja.
Na realizację prac przeznaczono sześć miesięcy. Zamawiający informuje, że inwestycja będzie realizowana przy maksymalnym zachowaniu ruchu tramwajowego (ruch po jednym torze).
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |