Partnerzy serwisu:

Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy

Witold Urbanowicz 02.07.2021

Tramwaje Śląskie kupują dodatkowy jednoczłonowy tramwaj dwukierunkowy
fot. Modertrans
Tramwaje Śląskie rozpisały przetarg na dostawę jednego jednoczłonowego tramwaju dwukierunkowego. Udział niskiej podłogi określono na min. 30%. Spółka posiada już dwa podobne pojazdy, dostarczone przez Modertrans, które są przeznaczone do obsługi linii 38 w Bytomiu.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa jednego fabrycznie nowego tramwaju jednoczłonowego, dwukierunkowego, niskopodłogowego o długości min. 13,5 m. Szerokość tramwaju określono na 2,3-2,4 m. Pojemność pojazdu na min. 90 pasażerów, w tym min. 18 na miejscach siedzących (przy normie 0,20 m2 na pasażera stojącego). Minimalna liczba drzwi dla pasażerów to trzy na każdej bocznej ścianie, z czego co najmniej jedne dwustrumieniowe. 

Minimalna szerokość przejścia to 550 mm – z dopuszczeniem zwężenia do 420 mm na wysokości do 100 mm. Udział niskiej podłogi określono na nie mniej niż 30% długości podłogi przedziału pasażerskiego w osi podłużnej wagonu. Niska podłoga musi być zlokalizowana w środkowej części wagonu. Zamawiający dopuszcza również niską podłogę na pomostach. Wysokość niskiej podłogi określono na maks. 370 mm nad poziomem główki szyny (pgs) w strefie wejść i maks. 390 mm w pozostałych strefach. Wysokość części wysokopodłogowej określono na maks. 540 mm pgs. Przewidziano system wentylacji, ogrzewania i schładzania – z wymuszoną wentylacja nawiewną. Wyposażenie obejmuje monitoring.

Wagon musi posiadać obrotowe wózki napędowe. Pojazd powinien być dostosowany do toru o szerokości 1435 mm (−2/ +2 mm) i napięcia znamionowego 600 V (−200 V / +180 V).

Termin składania ofert mija 6 sierpnia. Startować mogą firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat wyprodukowały co najmniej jeden tramwaj o udziale niskiej podłogi min. 30%, który uzyskał homologację w co najmniej jednym z krajów Unii Europejskiej, bez względu na kraj pochodzenia wykonawcy i miejsce dostawy. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz długość niskiej podłogi przedziału pasażerskiego (10%). Na realizację dostaw przeznaczono 12 miesięcy. Tramwaj ma zostać dostarczony do zajezdni w Bytomiu.

Tramwaje Śląskie zamawiały już podobne pojazdy w przeszłości. W ramach kontraktu na dostawy 15 jednoczłonowych, częściowo niskopodłogowych tramwajów Modertrans dostarczył dwa dwukierunkowe pojazdy oznaczone jako MF 11 AC BD – z przeznaczeniem dla obsługi bytomskiej linii 38. Niedawno producent zaprezentował też pierwszy w pełni niskopodłogowy tramwaj jednoczłonowy.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony