Partnerzy serwisu:

Tramwaje Warszawskie zlecą projekt trasy przez Pole Mokotowskie

Witold Urbanowicz 16.03.2022

Tramwaje Warszawskie zlecą projekt trasy przez Pole Mokotowskie
mat. Tramwaje Warszawskie
Tramwaje Warszawskie rozpisują przetarg na projekt środkowego odcinka trasy tramwajowej do Wilanowa. Chodzi o torowisko łączące Ochotę i Mokotów – od Grójeckiej do Rakowieckiej.
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej dla tzw. odcinka C trasy do Wilanowa. Prowadzi od skrzyżowania Grójeckiej, Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Banacha, przez ulice Banacha i Rostafińskich (skrajem Pola Mokotowskiego) do skrzyżowania św. Boboli i Rakowieckiej. Przedsięwzięcie obejmować będzie przebudowę istniejącego torowiska w ul. Banacha z pętlą tramwajową i zapleczem ekspedycyjnym oraz w ciągu Rakowieckiej (do wysokości Opoczyńskiej) oraz przebudowę pasa drogowego w zakresie niezbędnym do budowy torowiska. W sumie to ok. 2,1 km torowiska, w tym 1,5 km nowych torów.

W ciągu Banacha przewidziano przerzucenie torowiska z południowej strony do pasa dzielącego. Wjazd na pętlę Banacha będzie możliwy zarówno od strony Grójeckiej, jak i Mokotowa. Układ trzech torów postojowych zostanie zachowany (ale zniknie za to żeberko). Linia tramwajowa zostanie poprowadzona po północnej stronie ul. Rostafińskich. Między Rostafińskich i Rakowiecką przewidziano wspólny pas autobusowo-tramwajowy w kierunku północnym. Wybudowane zostaną pełne rozjazdy, z dodatkowym torem do skrętu od strony Wołoskiej w Rakowiecką. Przewidziano jedną nową parę przystanków – w rejonie skrzyżowania Banacha i Żwirki i Wigury. 

Zamówienie jest podzielone na trzy fazy, obejmujące dokumentację środowiskową, projektową oraz wsparcie i nadzór. Wykonawca będzie musiał też uzyskać wszelkie decyzje administracyjne. Faza związana ze wsparciem i nadzorem jest objęta opcją.

Termin składania ofert mija 12 kwietnia. O wyborze zdecydują cena (90%) oraz doświadczenie personelu (10%). Na całość – łącznie z nadzorem nad realizacją prac – przeznaczono ponad siedem lat. Nadzór autorski przewidziano w latach 2028/29.

Szacowana wartość całego zamówienia, wraz z możliwymi zleceniami podobnymi, to 3,667 mln zł netto, a części podstawowej – 2,970 mln zł.


mat. TW


pętla Banacha, mat. TW


skrzyżowanie Żwirki i Wigury z Banacha i Rostafińskich, mat. TW


skrzyżowanie św. Boboli z Rostafińskich i Rakowiecką, mat. TW


skrzyżowanie św. Boboli z Rakowiecką, mat. TW
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaje Warszawskie
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony