Partnerzy serwisu:

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Witold Urbanowicz 25.02.2016

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert
Fot. ZTM Warszawa
Tramwaje Warszawskie prowadzą właśnie przetarg na rozbudowę linii tramwajowej na Tarchominie o odcinek do Nowodworów. Zaproszono właśnie siedem firm do składania ofert. Linia ta będzie gotowa na przełomie 2016 i 2017 r.
Trasa tramwajowa na Tarchominie jest realizowana w kilku etapach. Jako pierwszy powstał odcinek przez most Północny do przystanku Stare Świdry. Następnie wydłużono ją do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Teraz przyszła kolej na następny odcinek – do Nowodworów. Przetarg na jego realizację ogłoszono w październiku zeszłego roku.

Postępowanie jest dwuetapowe. W pierwszej kolejności firmy zainteresowane przetargiem składają wnioski o udział. W sumie wpłynęło jedenaście takich wniosków. Ostatecznie Tramwaje Warszawskie, po ich analizie, zaprosiły siedem podmiotów do składania ofert. W kolejnym etapie udział mogą więc brać konsorcja:
  • Balzola Polska, Construcciones y Promociones Balzola (Hiszpania) i TAUMER (Polska),
  • Polski, słowacki i czeski oddział firmy Skanska,
  • ZUE (Polska) i Strabag (Polska),
  • Trakcja PRKiI, Comsa (Hiszpania) i AB Kauno Tiltai (Litwa),
  • Mostostal Warszawa (Polska), Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych TOR-KRAK (Polska), ELEKTROBUDOWA (Polska),
  • BUDIMEX (Polska), Zakład Sieci i Zasilania (Polska), KZN RAIL (Polska),
  • TOR-KAR-SSON sp. z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa (Polska).
Termin składania ofert mija 31 marca br.

Zadaniem wykonawcy będzie budowa trasy tramwajowej wzdłuż ulicy Światowida. Na ok. 1,5-kilometrowym odcinku przewidziano dwa zespoły przystankowe – na skrzyżowaniach z Hanki Ordonówny i Stefanika. Torowisko zostanie wykonane w technologii bezpodsypkowej – w zależności od lokalizacji z zabudową asfaltową bądź trawiastą. Linia w tym etapie nie będzie zakończona pętlą (tę przewidziano dopiero na kolejnym, ostatnim odcinku) – trasę mają obsługiwać tramwaje dwukierunkowe. Elementem inwestycji jest też budowa stacji prostownikowej Nowodwory wraz z wyposażeniem i zasilaniem.

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami prace mają ruszyć w drugim kwartale tego roku. Wykonawca będzie miał na ich realizację osiem miesięcy. W kolejnym etapie tramwaje mają dojechać do planowanej pętli Winnica w rejonie Modlińskiej. Na razie Tramwaje Warszawskie czekają na przygotowanie dokumentacji zamiennej dla budowy trasy i rozbudowy ulicy Światowida, która stanie się podstawą dla przetargu na dalszą rozbudowę trasy.

Inwestycja jest częścią projektu "Budowa wybranych odcinków tras tramwajowych w Warszawie wraz z zakupem taboru", zgłoszonego do dofinansowania unijnego. Oprócz Tarchomina, obejmuje on budowę torowiska na zachodnim odcinku ulicy Kasprzaka na Woli oraz dostawę dziesięciu tramwajów dwukierunkowych. W sumie, w ramach nowej perspektywy unijnej, Tramwaje Warszawskie mają zamiar zrealizować cztery trasy tramwajowe oraz kupić 120 nowych pojazdów. Pierwszy przetarg na tabor w tym roku. 

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Tramwaj na Tarchomin
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony