Partnerzy serwisu:

Tour elektrycznej Pilei ARP po Polsce

Redakcja 09.03.2021

Tour elektrycznej Pilei ARP po Polsce
mat. prasowe
W Dzień Kobiet (8 marca) spółka ARP E-Vehicles (ARP E-V) rozpoczęła tour swoim autobusem elektrycznym. Jest to element obchodów przypadającego w tym roku 30-lecia Agencji Rozwoju Przemysłu (ARP). Włączając się w te obchody, ARP E-Vehicles promuje jednocześnie ekologiczny transport zbiorowy i swój nowy autobus elektryczny. Na trasie przejazdu znalazło się kilkanaście miast, gdzie przedstawiciele organizatorów i operatorów publicznego transportu zbiorowego będą mogli zapoznać się z najnowocześniejszymi, przyjaznymi dla środowiska rozwiązaniami technicznymi, a mieszkańcy będą mieli okazję przejechać się elektrycznym autobusem.
Pierwszym przystankiem na trasie Tour de Pilea był Piastów. Na potrzeby prezentacji Urząd Miasta wyznaczył trasę specjalnej linii, spod Urzędu Miejskiego do centrum handlowego, tak aby mieszkańcy mieli możliwość przejażdżki autobusem. Ponieważ wizyta przypadła w dniu Święta Kobiet, pracownicy ARP E-V obdarowali napotkane Pasażerki symbolicznymi kwiatkami. Burmistrz Piastowa Pan Grzegorz Szuplewski osobiście sprawdził nie tylko, jak podróżuje się autobusem i jakie są jego największe zalety, ale także czy stanowisko kierowcy jest odpowiednio wygodne. Po tej krótkiej wizycie autobus udał się do Łomianek, aby zaprezentować się przedstawicielom Komunikacji Miejskiej Łomianki. W związku z tym, że harmonogram podróży jest bardzo napięty, jeszcze w tym samym dniu autobus udał się do Mińska Mazowieckiego. Na trasie znajdują się Siedlce, Puławy, Świdnik, Chełm, Kraśnik, Stalowa Wola, Sandomierz, Tarnobrzeg, Mielec, Tarnów, Nowy Sącz i Zakopane.

Autobusem elektryczny ARP E-V jest efektem wielu lat prac badawczych i koncepcyjnych doświadczonego zespołu polskich inżynierów i konstruktorów w Rafako. Od początku został zaprojektowany i skonstruowany jako autobus elektryczny, a nie jako adaptacja konstrukcji z silnikiem spalinowym. Zawiera wiele nowatorskich rozwiązań. Wszystkie baterie zamiast na dachu zostały umieszczone pod podwoziem, co nie przeszkodziło w uzyskaniu całkowicie niskiej podłogi. Pozwoliło to również na ograniczenie wysokości nadwozia do niespełna 3,2 m. i obniżenia środka ciężkości pojazdu, co poprawiło jego parametry trakcyjne, wpływając pozytywnie na zachowanie autobusu w czasie pokonywania zakrętów. Wykonanie szkieletu w technologii samonośnej z materiałów o podwyższonych parametrach wytrzymałościowych oraz użycie elementów poszycia zewnętrznego z aluminium i laminatów poliestrowych obniżyło masę pojazdu, a w konsekwencji zwiększyło jego zasięg o ok. 10%.

Wielofazowy silnik synchroniczny z magnesami trwałymi gwarantuje większą sprawność i przeciążalność silnika, lepsze osiągi pojazdu oraz zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu. Zastosowanie innowacyjnych baterii do szybkiego ładowania typu LTO (Lithium Titanium Oxide) gwarantuje szybkie ładowanie w 15 minut do 90% ich pojemności. Opcjonalnie zainstalowanie baterii NMC pozwala na ładowanie stacjonarne i zasięg do 300 km.


mat. prasowe

Autobus wykonany jest w prawie 60% z polskich komponentów, a dzięki silnikowi elektrycznemu jest cichy i ekologiczny a także przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażony w rampę i układ przyklęku.

ARP E-V posiada w ofercie autobusy miejskie i podmiejskie oraz w specjalnej wersji do przewozu dzieci (zwane potocznie Gimbusami), wszystkie w wariantach o długości 8,5 oraz 10,0 metrów. Należy zaznaczyć, że autobus w wersji 10-metrowej może zabrać na pokład do 85 pasażerów co jest porównywalne, a w niektórych przypadkach nawet przekracza możliwości autobusu 12-metrowego innych producentów.

Prezentowany model o długości 8,5 metra, który jednorazowo może zabrać na pokład do 65 pasażerów, w tym 23 na miejscach siedzących, wyposażony jest w baterie NMC o pojemności 142 kWh zapewniające zasięg do 140 km oraz własną ładowarkę pokładową. Posiada na wyposażeniu hybrydowy system ogrzewania (spalinowo-elektryczny), klimatyzację, elektroniczne tablice kierunkowe, monitoring wizyjny, darmowe Wi-Fi i ładowarki do telefonów.

Warto wspomnieć, że w ostatnich dniach został rozstrzygnięty konkurs na nazwę autobusu. Spośród prawie 250 propozycji największe uznanie zdobyła nazwa, którą można już oficjalnie się posługiwać, a mianowicie Pilea. Jej genezą jest łacińska nazwa zielonej rośliny doniczkowej, która potocznie nazywana jest pieniążkiem. Niektórym roślinom domowym nadaje się wręcz magiczne właściwości, tak jest również i w tym przypadku. Popularny pieniążek odpowiedzialny jest za oszczędność i powodzenie finansowe. Jak podaje producent, Pilea jest więc taka jak autobus ARP E-V, kompaktowa, zielona, przyjazna dla środowiska i oszczędna.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony