Partnerzy serwisu:

Toruń zawarł umowę z Solarisem na autobusy

Redakcja 08.09.2020

Toruń zawarł umowę z Solarisem na autobusy
fot. Solaris
Miejski Zakład Komunikacji w Toruniu podpisał z Solarisem umowę na dostawy ośmiu fabrycznie nowych miejskich autobusów zasilanych olejem napędowym. To kolejny krok w stronę wycofania z taboru najstarszych pojazdów, czyli wysłużonych Jelczy. 8 września 2020 r. Miejski Zakład Komunikacji podpisał umowę na dostawę pojazdów z firmą Solaris.
– MZK sukcesywnie od lat odnawia flotę autobusową i tramwajową. Niedawno podpisaliśmy umowę na dostawę pięciu nowoczesnych, pięcioczłonowych tramwajów, a dziś – na zakup ośmiu nowych autobusów zasilanych olejem napędowym – mówi prezes MZK w Toruniu Zbigniew Wyszogrodzki.

Przetarg na dostawę ośmiu fabrycznie nowych, zasilanych olejem napędowym autobusów ogłoszono w marcu, a oferty poznaliśmy pod koniec maja. Wystartowały cztery firmy, a za najkorzystniejszą uznano ofertę firmy Solaris Bus & Coach, opiewającą na kwotę 10,437 mln zł brutto. Dostawy planowane są w terminie 270 dni od daty podpisania umowy.

– Autobusy będą wyposażone w silniki spełniające najnowsze normy EURO 6, przystosowane dla osób niepełnosprawnych, niskopodłogowe, wyposażone zgodnie z toruńskim standardem, tj. między innymi w system cyfrowego monitoringu wizyjnego przedziału pasażerskiego i kabiny kierowcy, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, WIFI, ładowarki USB oraz system detekcji i gaszenia pożaru komory silnika – wylicza prezes Wyszogrodzki.

– To kolejna dostawa na rynek polski i kolejna dostawa do Torunia. Od 15 lat Solaris jest liderem, jeśli chodzi o dostawy autobusów miejskich w kraju. Pozyskujemy bardzo dużo zamówień. Tutaj zaoferowaliśmy autobus najnowszej generacji, w Toruniu już w pewnym sensie znany, bo ponad 20 podobnych już tu jeździ, ale w stosunku do poprzedników ten będzie po pewnym liftingu, co będzie dla pasażerów miłą niespodzianką, jeśli chodzi o wygląd – zapewnia Adam Milewski, dyrektor sprzedaży regionu północ w firmie Solaris. – W kwestii wyposażenia nowe wozy będą miały wszystko, co nowoczesne autobusy mieć powinny. A co do silnika, to trzeba tu wyjaśnić, że będzie to już czwarta generacja silnika spełniającego normę EURO 6, gdzie niektóre parametry norm emisji spalin spadły dziesięciokrotnie w stosunku do silników, które mają autobusy dostarczone do Torunia w 2018 roku – dodaje.

Warto tu przypomnieć, że od ponad roku po toruńskich ulicach jeździ 14 autobusów hybrydowych i 21 zasilanych olejem napędowym, a pod koniec lipca 2020 r. rozstrzygnięto przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych i wykonanie infrastruktury do ich ładowania. Nowe pojazdy dostarczy Solaris Bus & Coach S.A. za 16,730 mln zł brutto. Za zaprojektowanie oraz wybudowanie infrastruktury do ładowania autobusów elektrycznych odpowiadać będzie konsorcjum firm Ekoenergetyka – Polska i Westa Building za kwotę 4,679 mlnb zł brutto. Na realizację zamówienia obaj wykonawcy mają 18 miesięcy. Podpisanie umowy nastąpi jesienią 2020 r., po zakończeniu kontroli Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych.

MZK obecnie posiada w taborze 152 autobusy, w tym 18 Jelczy (plus odrestaurowany pojazd tej marki, który tylko czasami wyjeżdża w kursy jako pojazd zabytkowy). Zakup nowego taboru pozwoli na sukcesywne wycofywanie Jelczy z dalszej eksploatacji.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony