Partnerzy serwisu:

Toruń. GMV rozbuduje system informacji pasażerskiej

jd/inf. pras. 05.07.2019

Toruń. GMV rozbuduje system informacji pasażerskiej
fot. MJ
Urząd Miasta Torunia podpisał umowę z GMV Innovating Solutions na rozbudowę systemu zarządzania flotą oraz dynamicznej informacji pasażerskiej. Zadaniem wykonawcy będzie m.in. rozszerzenie funkcjonalności obecnie działającego systemu oraz włączenie do niego floty autobusowej transportu zbiorowego w mieście. Zakończenie modernizacji planowane jest na czerwiec 2021 r.
To nie pierwszy raz, gdy Toruń zaufał warszawskiej firmie. W 2014 roku GMV wdrożyło system informacji pasażerskiej (SIP) we flocie tramwajów w mieście. Obejmuje on komputery pokładowe z lokalizatorem GPS zamontowane w 51 pojazdach, system centralny do zarządzania flotą taboru komunikacji miejskiej, a także 67 przystankowych tablic wyświetlających komunikaty o planowanych odjazdach tramwajów i ewentualnych opóźnieniach. Podróżujący mogą również korzystać z internetowego serwisu z wyszukiwarką przystanków i dynamiczną informacją pasażerską, dzięki któremu otrzymują w czasie rzeczywistym aktualne dane na temat transportu zbiorowego.

W ramach nowej umowy (w przetargu oprócz GMV Innovating Solutions udział wzięli R&G Plus oraz MP Technology, miasto chce rozszerzyć funkcje obecnie działającego systemu o m.in. program do tworzenia topologii miejskiej sieci autobusowej i tramwajowej. To rozwiązanie pozwoli na optymalizację wykorzystania floty, sprawniejsze planowanie grafików obsługi taboru, a także szybsze generowanie rozkładów jazdy m.in. dla kierowców, na przystanki oraz do serwisu internetowego.

Uzupełnieniem tego ostatniego ma być aplikacja na urządzenia mobilne uwzględniająca planer podróży, powiadomienia o zmianach w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej oraz zapisywanie preferowanych przystanków.

Przetarg obejmuje również włączenie floty autobusowej MZK do systemu informacji pasażerskiej. W zakres tego projektu wchodzi dostawa, montaż i uruchomienie urządzeń pokładowych w 115 autobusach komunikacji miejskiej wraz z konsolami kierowcy. Zapewnienie komunikacji między dyspozytornią a prowadzącym pojazd poprawi punktualność sieci transportowej, a w przypadku utrudnień na drodze pomoże na bieżąco opracowywać alternatywne trasy przejazdu. Mieszkańcy będą informowani o zmianach przez 73 nowe tablice informacji pasażerskiej z modułem głosowym.

– Inteligentne systemy transportowe zwiększają zaufanie mieszkańców do transportu publicznego, dostarczając precyzyjnych danych, na których podróżujący mogą polegać. W konsekwencji, coraz więcej osób korzysta regularnie z komunikacji miejskiej, co wspomaga miasto w walce z zanieczyszczeniem powietrza i upłynnia ruch uliczny – mówi Rafał Krzysiak, Business Development Manager w GMV. – Cieszy nas, że Toruń po raz kolejny uznał naszą ofertę za najbardziej atrakcyjną, co pozwoli nam na wprowadzanie kolejnych innowacji technologicznych do zarządzania miastem – dodaje.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Informacja pasażerska
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony