Partnerzy serwisu:

Toruń: Cztery oferty na dostawę autobusów. Isuzu najtańsze

Witold Urbanowicz 28.05.2020

Toruń: Cztery oferty na dostawę autobusów. Isuzu najtańsze
fot. Mateuszgdynia, lic. CC BY-SA 4.0
MZK w Toruniu otworzyło oferty w przetargu na dostawę ośmiu standardowej długości autobusów napędzanych silnikiem spalinowym. O zamówienie ubiega się czterech producentów.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa ośmiu sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych klasy MAXI, czyli o długości ok. 11,5-12,2 m, zasilanych olejem napędowym. Pojazdy mają pomieścić min. 85 pasażerów, w tym 28+1 na miejscach siedzących. Wymagane są trzy pary drzwi w układzie 2-2-2. W autobusie znajdą się ogrzewanie, biletomat, nagłośnienie, ekrany informacji pasażerskiej LCD i LED, monitoring, wi-fi, tablice reklamowe, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych. Wymagany jest silnik o mocy min. 200 kW.

Dzisiaj (28 maja) minął termin składania ofert. Zamawiający wycenił zamówienie na 9,643 mln zł brutto. Wpłynęły cztery oferty. Solaris zaproponował autobusy Urbino 12 za 10,437 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,305 mln zł brutto.

EvoBus zaproponował Mercedesy Citaro (628 02) za 13,793 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,724 mln zł brutto.

MAN zaproponował Lion’s City 12C za 11,689 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,460 mln zł brutto.

BusImport zaproponował Isuzu Citiport Hyper za 10,332 mln zł brutto. Cena jednostkowa autobusu to 1,292 mln zł brutto.

O wyborze zdecydują cena (70 proc.), parametry techniczne i eksploatacyjne (23 proc.), koszty emisji CO2 (3 proc.), składników spalin, czyli tlenków azotu, cząstek stałych i węglowodorów (2 proc.), a także zużycie energii (2 proc.). Przy parametrach technicznych pod uwagę brane będą pojemność skokowa silnika, oś przednia (preferowana belka sztywna, wyposażona w stabilizator toru jazdy), spełnienie wymogu homologacji w zakresie wytrzymałości konstrukcji nośnej, oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne (preferowane LED), przebiegi międzyobsługowe potwierdzone przez producenta silnika, unifikacja skrzyń biegów ze stosowanymi przez MZK. Na realizację dostaw przeznaczono 270 dni.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony