Partnerzy serwisu:

Tallin kupi co najmniej 100 autobusów na gaz

Tomasz Kościelny 30.12.2018

Tallin kupi co najmniej 100 autobusów na gaz
Fot. Dmitry G/Wikimedia Commons
Tallinna Linnatranspordi (TLT) - zarządca transportu w stolicy Estonii, ogłosił przetarg na dostawę autobusów zasilanych gazem ziemnym. To największe w historii miasta zamówienie tego typu.
Zgodnie z harmonogramem postępowania oferty mają zostać złożone do marca, a potencjalny zwycięzca ma być wyłoniony już w kwietniu 2019 roku. Według zapowiedzi urzędników, nowe pojazdy mają być nie tylko znacznie wygodniejsze dla podróżnych, lecz także łatwiejsze w utrzymaniu, a co za tym idzie, tańsze w eksploatacji. - Dzięki nowym pojazdom zaoszczędzimy nie tylko na kosztach napraw, lecz także na paliwie - wyjaśnia prezes TLT Deniss Borodits i dodaje, że w skali roku wydatki firmy powinny zmniejszyć się o ok. 2 mln euro.

Strategia Tallina na kolejne lata zakłada wymianę starych autobusów z silnikami Diesla na pojazdy napędzane gazem ziemnym. Projekt ma zostać zrealizowany do roku 2025, kiedy to w mieście nie będzie żadnych autobusów z silnikami Diesla. Nie wszystkie mają być jednak napędzane gazem trwają również przymiarki do zakupu autobusów elektrycznych.

W ramach ogłoszonego przetargu do miasta przyjedzie 60 autobusów jednoczłonowych oraz 40 przegubowych. Będą one stanowiły ponad 20% wszystkich pojazdów. Będą one wyposażone w monitoring, przystosowane do potrzeb niepełnosprawnych, a także bramki do liczenia pasażerów. Z informacji przedstawionych przez zarządcę transportu wynika, że 100 nowych autobusów odmłodzi średni wiek miejskich pojazdów o 4 lata. Kontrakt będzie zawierał opcję zakupu stu kolejnych pojazdów.

Z transportu publicznego w Tallinie, na który składają się połączenia autobusowe, tramwajowe i trolejbusowe, korzysta około 130 mln pasażerów w skali roku.


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony