Partnerzy serwisu:

Sześć wariantów budowy trasy kolei aglomeracyjnej na północ Gdyni

Rafał Dybiński 07.12.2020

Sześć wariantów budowy trasy kolei aglomeracyjnej na północ Gdyni
Zdjęcie ilustracyjneFot. ms, rynek-kolejowy
Jeden z sześciu proponowanych przebiegów trasy przyszłej kolei aglomeracyjnej do północnych dzielnic Gdyni można wybrać w głosowaniu organizowanym przez PKP Polskie Linie Kolejowe. Opracowywanie dokumentacji przygotowawczej potrwa do końca grudnia bieżącego roku.
– Panujące zagrożenie epidemiologiczne uniemożliwia bezpośrednie spotkania z mieszkańcami, w związku z czym serdecznie zapraszamy do wzięcia udziału w przygotowanej ankiecie -  zachęca Przemysław Panek, specjalista ds. analiz i prognoz ruchu z firmy Multiconsult Polska, która prowadzi konsultacje z mieszkańcami. - Są okazją do poznania opinii i zebrania ewentualnych sugestii w celu dopasowania infrastruktury kolejowej do oczekiwań społecznych – wyjaśnił Panek.



Wariant nr 1 zakłada budowę nowej stacji Gdynia Pogórze PKA z peronem wyspowym. Ponadto w jego ramach przewidziano dobudowę dwóch przystanków osobowych przy istniejącej linii kolejowej 228, pomiędzy stacją Gdynia Pogórze, a Gdynią Port Oksywie, z której do stacji Gdynia Główna można będzie się przemieścić w 17-19 minut.



Wariant nr 2  zakłada budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion, a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy posterunkiem Gdynia Chylonia, a nowoprojektowanym przystankiem Gdynia Pogórze, równolegle do linii kolejowej 723. Poza tym przewiduje dobudowę drugiego toru linii kolejowej 228 między przystankiem Gdynia Pogórze, a Gdynia Port Oksywie oraz budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo, gdzie znajduje się port lotniczy. Czas przejazdu do stacji Gdynia Port Oksywie oszacowano na 17 minut, natomiast do stacji Mosty Zachód wyniesie 27 minut.



Wariant nr 3A zakłada budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion, a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228. Poza tym przewiduje budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gdyni Obłuże Górne, skąd do stacji Gdynia Główna będzie można przemieścić się w zaledwie 12-14 minut.



Wariant nr 3B zakłada również budowę dwóch bezkolizyjnych torów PKA pomiędzy przystankiem Gdynia Stadion, a przystankiem Gdynia Wzgórze Św. Maksymiliana oraz budowę nowego, wydzielonego ciągu komunikacyjnego od stacji Gdynia Stocznia, przez stację Gdynia Port z jego włączeniem w linię 228. Poza tym przewiduje budowę nowej linii od Gdyni Pogórze do Gminy Kosakowo. Z końcowej stacji Mosty Zachód będzie można przemieścić się do stacji Gdynia Główna w 23-25 minut.



Wariant nr 4A zakłada budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek oraz budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek z dodatkowymi przystankami (Gdynia Grabówek, Gdynia Terminal Promowy, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód PKA) wraz z wpięciem w linię 228 z nowo zaprojektowanym przystankiem Rumia Janowo Wschód PKA. Czas przejazdu z Rumi do stacji Gdynia Główna oszacowano na 18 minut.



Wariant nr 4B zakłada również budowę trasy od stacji Gdynia Główna (Peron 5) do istniejącego przystanku SKM Gdynia Grabówek oraz budowę nowej dwutorowej trasy odgałęziającej się na obszarze Gdynia Grabówek z dodatkowymi przystankami ((Gdynia Grabówek, Gdynia Obłuże Estakada, Gdynia Obłuże Górne, Gdynia Pogórze, Rumia Janowo Wschód) wraz z wpięciem w linię 250 na posterunku Rumia Janowo. Czas przejazdu z Rumi do stacji Gdynia Główna oszacowano w tym wariancie na 21 minut.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Pomorska Kolej Metropolitalna
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony