Partnerzy serwisu:

Szczecin z ofertami na przebudowę torowisk tramwajowych. Większość w budżecie

Witold Urbanowicz 29.03.2021

Szczecin z ofertami na przebudowę torowisk tramwajowych. Większość w budżecie
mat. Tramwaje Szczecińskie
Szczecin otworzył oferty w przetargu na przebudowę torowisk tramwajowych w ciągu Nabrzeża Wieleckiego, Nowej, Dworcowej, Kolumna, Chmielewskiego i Smolańskiej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich z pętlą Pomorzany. O zamówienie ubiega się pięć podmiotów. Prace potrwają około dwa lata.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa torowiska tramwajowego z siecią trakcyjną w ul. Nabrzeże Wieleckie, Nowej, Dworcowej, Kolumba, Chmielewskiego, Smolańskiej, al. Powstańców Wlkp. z rozbudową pętli Pomorzany. W sumie to ponad 5 km torowisk. To wspólne przedsięwzięcie miasta Szczecina, Szczecińskiej Energetyki Cieplnej oraz Zakładu Wodociągów i Kanalizacji. Przy okazji bowiem przełożone i przebudowane zostaną sieci ciepłownicze i wodociągowe.

Na skrzyżowaniu Nowej i Wybrzeża Wieleckiego powstaną rozjazdy umożliwiające przejazd we wszystkich relacjach. Na ulicy Dworcowej przewidziano jeden tor, z przejazdem od Wybrzeża Wieleckiego. Przy dworcu zostanie utrzymany dodatkowy, trzeci tor postojowy. Na pętli Pomorzany zostanie odwrócony kierunek ruchu. Wybudowanych zostanie aż pięć torów postojowych (obecnie są trzy).

Powstaną przystanki wiedeńskie oraz na wielu odcinkach – wspólne, wydzielone pasy tramwajowo-autobusowe (w tym na Dworcowej, Nowej oraz w ciągu al. Powstańców Wielkopolskich na odcinku od ul. Dunikowskiego do ul. Frysztackiej). Przebudowany zostanie układ drogowy, pojawi się infrastruktura dla rowerzystów. Wizualizacje i schematy tutaj.

W poniedziałek (29 marca) minął termin składania ofert. Wpłynęło pięć ofert. Najtaniej prace gotowa jest wykonać firma Torpol, która wyceniła prace na 259,716 mln zł. ZUE proponuje 261,952 mln zł, konsorcjum pod przewodnictwem firmy Roverpol – 267,980 mln zł, Budimex – 274,251 mln zł, Trakcja – 292,423 mln zł.

Co cieszy, niemal wszystkie oferty mieszczą się w budżecie określonym na 272,135 mln zł brutto. Kryteria wyboru to cena (60%), rękojmia (20%), doświadczenie kierownika budowy (20%). – Przed nami dokładna weryfikacja ofert, a następnie kontrola uprzednia unijna, zatem na wynik i podpisanie umowy będzie trzeba poczekać jeszcze kilka miesięcy- mówi Hanna Pieczyńska, rzeczniczka Tramwajów Szczecińskich. Na realizację prac przeznaczono 720 dni, czyli około dwa lata.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony