Partnerzy serwisu:

Szczecin z jedną, dobrą ofertą na elektrobusy

Witold Urbanowicz 23.02.2021

Szczecin z jedną, dobrą ofertą na elektrobusy
fot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), Wikimedia commons
Miasto Szczecin rozpisało przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Na ich dostawy przeznaczono dokładnie rok. O zamówienie ubiega się wyłącznie Solaris.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, o napędzie elektrycznym. Szczecin wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 75 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazd ma być wyposażony w trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano wentylację, klimatyzację, elektryczne ogrzewanie. Wymagane są okna przesuwne, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED, automatyczny system zapowiedzi głosowych, monitoring.

Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu. Wymagany jest system odzyskiwania energii podczas hamowania. Pojemność magazynów energii musi wynosić min. 100 kWh i umożliwiać przejechanie co najmniej 90 km bez doładowywania. Przewidziano ładowanie za pomocą plug-in oraz pantografu na dachu pojazdu. Ładowanie urządzeń magazynu energii stacjonarnym systemem ładowania poprzez plug-in musi pozwolić na osiągnięcie stanu pełnego naładowania baterii w czasie nie dłuższym niż 5 godzin. Dodatkowo montaż na dachu każdego z autobusów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne. Wykonawca musi dostarczyć jedną ładowarkę mobilną (o mocy od 20 do 40 kW).

Dzisiaj (23 lutego) minął termin składania ofert. Wystartował jedynie Solaris z ofertą na kwotę 16,662 mln zł brutto. To poniżej budżetu określonego na kwotę 18,450 mln zł brutto. Zużycie energii dostawca zadeklarował na poziomie równym bądź niższym 0,90 kWh/km, pojemność magazynów energii – równa bądź wyższa 111 kWh. Ponadto Solaris oferuje 48 miesięcy gwarancji całopojazdowej.

Na realizację zamówienia przeznaczono 365 dni. Zakup jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu Gepard.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Autobusy elektryczne
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony