Partnerzy serwisu:

Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem

Przemysław Farsewicz 16.10.2021

arrow
arrow
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
fot. UM Szczecin
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin: Węzeł Szczecin Głębokie na finiszu – i przed czasem
Szczecin zapowiada zakończenie budowy Węzła Przesiadkowego Głębokie. Rok wcześniej oddano do ruchu pętlę tramwajowo-autobusową. Teraz kończą się prace przy budowie ronda i wyposażanie węzła w infrastrukturę dla pasażerów. Inwestycja planowana jest do zakończenia 2 miesiące przed terminem.
W zeszłym roku oddano do użytku nową pętlę dla komunikacji miejskiej. Wybudowano wówczas ok. 1,1 km pojedynczego toru tramwajowego, powstały również perony tramwajowo-autobusowe umożliwiające przesiadkę drzwi-w-drzwi. Następnie realizowany był kolejny etap inwestycji, który właśnie dobiega końca.

Przebudowano skrzyżowanie w sąsiedztwie pętli. Powstało nowe rondo ora którego prowadzą przebudowane ulice dojazdowe – fragment Al. Wojska Polskiego, Zegadłowicza i Miodowej oraz ul. Kupczyka na całej długości do granic miasta wraz ze ścieżką pieszo-rowerową. W zakresie przewidziano także parking, stanowiska do postoju taksówek oraz parking rowerowy. Z kolei na samej pętli powstał budynek, który będzie pełnił funkcję poczekalni dla pasażerów oraz pomieszczenia socjalnego przeznaczonego dla kierowców i motorniczych.

– Prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe. Na pętli ustawione są już wiaty przystankowe. Wewnątrz budynku socjalnego-poczekalni prowadzone są prace wykończeniowe. Trwa budowa parkingu park&ride. W ostatnim czasie ustawione zostały cztery tablice systemu informacji parkingowej – podaje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy Szczecińskich Inwestycji Miejskich.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Koszt prac to ponad 65,8 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Umowa przewidywała zakończenie całej inwestycji w grudniu tego roku. Jak wyjaśnia w lokalnych mediach Zieliński, prace przyspieszyły, a oddanie całości nastąpi wcześniej. – Najprawdopodobniej w ciągu kilku dni zostanie zgłoszone zakończenie robót przez wykonawcę – mówi rzecznik. Umowę na budowę węzła Głębokie podpisano w grudniu 2019 r.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony