Partnerzy serwisu:

Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace

Redakcja 28.04.2020

arrow
arrow
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
fot. UM Szczecin
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Szczecin: Węzeł Głębokie – postępują prace
Trwają prace przy budowie węzła przesiadkowego Głębokie. Zakres obejmuje budowę pętli autobusowo-tramwajowej z poczekalnią, a także przebudowę okolicznego układu drogowego.
Front inwestycji jest rozległy, ale wszystkie prace toczą się bez przeszkód. Na terenie przyszłej pętli trwają roboty przy budowie sieci podziemnych. Wykonane zostały pierwsze warstwy mrozoochronne w śladzie nowego torowiska. W najbliższych tygodniach wykonawca przygotowywać się będzie do układania podkładów pod montaż nowego torowiska.

Prace toczą się też na ulicy Kupczyka. W pierwszych dniach maja, na jednym z fragmentów przebudowywanej ulicy wykonywane będą roboty bitumiczne – podbudowy jak i warstwa wiążąca. Trwa również budowa ścieżki rowerowej. Prowadzone są prace ziemne – zdjęto humus jak również wykonano nowe nasypy. Prowadzone są ponadto prace przygotowawcze pod budowę zbiornika retencyjnego.

W ramach inwestycji wykonana zostanie pętla tramwajowo-autobusowa z peronami tramwajowo-autobusowymi umożliwiającymi przesiadkę drzwi-w-drzwi, miejscami postojowymi kiss&ride, stanowiskami do postoju taksówek, parkingiem rowerowym, stanowiskiem wypożyczalni roweru miejskiego. Na terenie pętli zamontowanych zostanie owi3m dwustronnych wiat przystankowych oraz elementy małej architektury takich jak ławki, przysiadki i kosze na śmieci. Pętla posiadać będzie budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów. Węzeł zostanie wyposażony w system informacji pasażerskiej oraz system zasilania telefonów komórkowych – ładowny poprzez panele słoneczne. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Przebudowane zostaną również okoliczne ulic. W ramach przebudowy al. Wojska Polskiego zaprojektowano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu. Po stronie zachodniej znajdzie się wydzielony ciąg pieszo-rowerowy, oddzielony od jezdni pasem zieleni o szerokości 3 m. Na ul. Zegadłowicza zaprojektowano jezdnię o szerokości 7 m (2 x 3,5 m) na odcinku od skrzyżowania al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z ul. Kąpieliskową – ok. 300 m. Wykonane zostanie także włączenie do nowego układu drogowego ul. Kąpieliskowej. Po stornie zachodniej zaprojektowano pomiędzy krawędzią jezdni a ogrodzeniem kąpieliska „Głębokie”, ścieżkę rowerową dwukierunkową o szerokości 2,5 m i chodnik o szerokości 2,25 m. Na ulicy Miodowej przebudowany zostanie niezbędny odcinek ze względu na przebudowę skrzyżowania i budowę wjazdu na pętlę. Wzdłuż ul. Miodowej, pomiędzy istniejącym budynkiem restauracji a pętlą tramwajowo-autobusową, zaprojektowano ścieżkę rowerową o szerokości 2 m z włączeniem do układu dróg leśnych. W pobliżu skrzyżowania wykonany zostanie wlot na układ ścieżek rowerowych z jezdni ul. Miodowej. W ramach projektu dojdzie również do przebudowy ul. Kupczyka na odcinku ponad 1,8 km. Pojawi się nowa jezdnia o szerokości 6 m (2 x 3 m) a także ciągi pieszo-rowerowe i ścieżka rowerowa. Prace obejmą także budowę oświetlenia, kanalizacji deszczowej oraz przebudowę instalacji podziemnych.

Na wykonanie wszystkich prac, firma Strabag ma 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Wartość prac to 65,8 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony