Partnerzy serwisu:

Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”

Redakcja 04.08.2021

arrow
arrow
Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”
fot. TSz
Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”
Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”
Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”
Szczecin: Rozpędzona „torowa rewolucja”
Ostatnie miesiące nie są łatwe dla osób poruszających się po ścisłym centrum Szczecina. Wyzwaniem są częste zamiany w organizacji ruchu i wyłączanie z użytku kolejnych relacji. Stopniowo jednak otwierane są wyremontowane odcinki.
Otwarcie ulicy Matejki usprawniło wyjazd ze Szczecina od strony Filharmonii. W tej chwili organizacja robót wymusiła zamknięcie innych relacji i kierowcy jadący od strony ulicy Bałuki muszą szukać objazdu. Pierwsze dni zawsze są najtrudniejsze, ale później prowadzący pojazdy znajdują trasy alternatywne korki lekko zmniejszają się. Widać również jak wiele prac już wykonano i jak duży jest front robót.

Na najbliższe dni zaplanowane zostało wykonanie koryta drogowo-torowego – w ciągu pl. Rodła i al. Niepodległości, wykonanie warstw konstrukcji drogowo-torowych na pl. Żołnierza Polskiego, ul. Piłsudskiego, al. Wyzwolenia oraz płyty betonowej pod torowisko na al. Wyzwolenia. Do tego wykonanie odcinków odwodnienia i montaż fundamentów pod słupy trakcyjne wraz z ustawianiem słupów wzdłuż al. Niepodległości, al. Wyzwolenia i ul. Piłsudskiego. Na alei Niepodległości będzie trwało ustawianie szyn. W rejonie skrzyżowań ul. Mazowiecka/ul. Roosevelta oraz ul. Matejki / ul. Piłsudskiego widoczni są głównie brukarze.

Roboty prowadzone są również na Niebuszewie. Na początku lipca otwarte dla ruchu zostało rondo Sybiraków wraz z wlotami ulicy Niemcewicza oraz ul. Kołłątaja od strony północnej. W tym rejonie na najbliższy czas zaplanowane zostało wykonanie koryta drogowo-torowego na zamkniętym skrzyżowaniu ul. Boguchwały i ul. Asnyka oraz warstw konstrukcji jezdni i podbudów w rejonie pętli Dworzec Niebuszewo i ul. Boguchwały – ul. Kadłubka. Oprócz tego prace brukarskie oraz wodociągowe, kanalizacyjne i torowe w zależności od odcinka.

Realizowany projekt to jedna z największych inwestycji w Szczecinie. Zakłada ona przebudowę torowiska wraz z siecią trakcyjną w ciągu al. Niepodległości 3 pl. Żołnierza Polskiego — Matejki — al. Wyzwolenia — pl. Rodła — rondo Giedroycia — Dworzec Niebuszewo. To w sumie 8 km toru pojedynczego, zakłada poprawę infrastruktury tramwajowej na łącznym odcinku około 8 kilometrów toru pojedynczego. Inwestycję realizuje ZUE za kwotę 174,4 mln zł.
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony