Partnerzy serwisu:

Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera

Witold Urbanowicz 08.04.2022

arrow
arrow
Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera
Układ torowy w miejscu pętli Krzekowo mat. Tramwaje Szczecińskie
Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera
Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera
Szczecin przygotowuje się do przedłużenia torowiska na Szafera
Niedawno Tramwaje Szczecińskie prowadziły przetarg na aktualizację dokumentacji projektowej i pełnienie nadzoru autorskiego dla kolejnych etapów rozbudowy ul. Szafera. W ramach inwestycji powstać miałby brakujący 600-metrowy odcinek torowiska łączący istniejącą, przeznaczoną do likwidacji pętlę Krzekowo z nowo wybudowanym torowiskiem na Szafera z pętlą przy Netto Arenie. Rozpoczęcie prac budowlanych planowane jest w tym roku.
W przetargu na aktualizację dokumentacji pod koniec marca wpłynęła jedna oferta od szczecińskiej Pracowni Projektowej Macieja Sochanowskiego. Opiewa ona na kwotę 921 tys. zł, co mieści się w budżecie określonym na 2,269 mln zł.

Zadaniem wykonawcy będzie aktualizacja dokumentacji projektowej z października 2017 r. w zakresie dostosowania systemu kanalizacji deszczowej odwodnienia, weryfikacji i modyfikacj9 wzmocnienia podłoża (stabilizacja wapnem, cementem) w zależności od występujących warunków gruntowych, modyfikacji sposobu wykonania płyty podtorowej (zastąpienie zbrojenia stalowego płyty podtorowej poprzez zastosowanie zbrojenia rozproszonego), modyfikacja sposobu wykonania zalewki przyszynowej, a także zaprojektowanie odwodnienia przyrządów wyrównawczych torowiska. Wykonawca będzie miał na to 30 dni.

W ramach I etapu rozbudowy Szafera dociągnięto już tory do wysokości skrzyżowania z ulicą Modrą i Szafera. Do wybudowania zostaje ok. 600-metrowy odcinek z jednią do połączenia z istniejącym torowiskiem w ciągu Żołnierskiej. Torowisko będzie przystosowane do ruchu autobusowego. Na skrzyżowaniu Szafera z Żołnierską powstanie pełen węzeł rozjazdowy z krótkim wyprowadzeniem torów w kierunku Sosabowskiego (ta ślepo zakończona końcówka pomyślana jest o kolejnej rozbudowie sieci tramwajowej – wzdłuż Sosabowskiego, Taczaka i 26 Kwietnia).

Pętla Krzekowo zostanie zlikwidowana, a jej miejsce zajmie układ drogowy. Na skrzyżowaniu z ul. Klonowica wybudowany zostanie nowy węzeł rozjazdowy z rozbudową wjazdu w ul. Klonowica do dwóch torów – za skrzyżowaniem dwa tory zamienią się w jeden tor.

Pas autobusowo-tramwajowy będzie miał ok. 6,5 m szerokości. Torowisko tramwajowe zostanie przystosowanie do prędkości 50 km/h.

Projektant będzie sprawować nadzór autorski nad realizacją prac – przez nie dłużej niż 24 miesiące od podpisania umowy z wykonawcą. Planowany okres realizacji robót budowlanych przypada na lata 2022-2025. Szczecin otrzymał pieniądze z Polskiego Ładu na rozbudowę układu drogowego i przedłużenie ul. Szafera – część tramwajową, która zostanie zrealizowana jednocześnie, miasto sfinansuje we własnym zakresie. Przetarg ma zostać ogłoszony w najbliższych tygodniach.


mat. TS
Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony