Szczecin: Przebudowa Szafera z lotu ptaka. Tędy pojedzie tramwaj






Zmienia się krajobraz na przebudowywanej ulicy Szafera. Choć prace w większości skupiają się na infrastrukturze podziemnej, to widać już dokładnie, gdzie będzie zlokalizowana pętla i jak ogromna to inwestycja.
Obecnie trwają prace wodno-kanalizacyjne na odcinku Wojska Polskiego – Jarzyńskiego oraz w miejscu planowanej pętli. Wykonano przebudowę ciepłociągu, którego przełączanie planowane jest w maju, po zakończeniu sezonu grzewczego. Prowadzone są roboty elektryczne i telekomunikacyjne oraz przebudowa sieci gazowych w rejonie ulic Romer/Szeroka. Wykonawca przystąpił do rozbiórek fundamentów po garażach w rejonie pętli, równolegle trwają prace ziemne na odcinku pętla – Wojska Polskiego oraz przy murach oporowych.
Przedmiotem prac jest przebudowa ulicy Szafera. Prace są realizowane na ok. 1,2-kilometrowym odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą. Po przebudowie ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego, w rejonie Netto Areny, zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. Powstaną cztery nowe ronda oraz parking przesiadkowy park&ride.
Umowa z wykonawcą, firmą Eurovia Polska, została podpisana w październiku 2019 r. Jej wartość to 125,2 mln zł brutto. Roboty potrwają 18 miesięcy.
Przedmiotem prac jest przebudowa ulicy Szafera. Prace są realizowane na ok. 1,2-kilometrowym odcinku od al. Wojska Polskiego do skrzyżowania z Romera i Modrą. Po przebudowie ul. Szafera będzie miała dwie jezdnie. Po środku przewidziano pas tramwajowo-autobusowy. Po zachodniej stronie ul. Jarzyńskiego, w rejonie Netto Areny, zaplanowano pętlę tramwajowo-autobusową – z czterema torami i wyjazdem w obie strony. Pas autobusowo-tramwajowy w tym etapie realizacyjnym będzie się kończyć za rondem z ul. Modrą. Powstaną cztery nowe ronda oraz parking przesiadkowy park&ride.
Umowa z wykonawcą, firmą Eurovia Polska, została podpisana w październiku 2019 r. Jej wartość to 125,2 mln zł brutto. Roboty potrwają 18 miesięcy.
Komentarze:
Zobacz też

Najnowsze wiadomości

Polecane wiadomości

Praca

Komentarze

Fotorelacje

Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS | Kontakt Pełna wersja strony |