Partnerzy serwisu:

Szczecin: Powrót tramwajów na pętlę Głębokie

Redakcja 30.11.2020

Szczecin: Powrót tramwajów na pętlę Głębokie
mat. prasowe
Zakończył się jeden z ważnych etapów budowy węzła przesiadkowego Głębokie w Szczecinie. Od najbliższego wtorku – 1 grudnia br., przywrócony zostanie ruch tramwajów na pętlę Głębokie.
W piątek w godzinach przedpołudniowych zakończyły się testy nowo wybudowanej infrastruktury — torowiska, zwrotnic, sieci trakcyjnej, przystanków. Pomyślny przejazd techniczny tramwaju oznacza, że pętla jest gotowa do przyjęcia ruchu komunikacji miejskiej. W ramach zrealizowanych do tej pory prac wybudowano ok. 1,1 km pojedynczego toru tramwajowego, powstały również perony tramwajowo-autobusowe umożliwiające przesiadkę drzwi-w-drzwi.

W kolejnych etapach inwestycji przebudowane zostanie skrzyżowanie w sąsiedztwie pętli, które przyjmie miejsce ronda. Pojawi się także parking. Z kolei na samej pętli powstanie budynek, pełniący funkcję poczekalni dla pasażerów oraz pomieszczenia socjalnego przeznaczonego dla kierowców i motorniczych.

Komunikacja miejska

W związku z umożliwieniem ruchu pojazdów komunikacji miejskiej na nowej pętli Głęboki 1 grudnia nastąpią zmiany w kursowaniu linii 1, 9, 51, 103, 106 i 121. Przywrócone zostanie kursowanie tramwajów linii 1 i 9 do pętli Głębokie wg nowych rozkładów jazdy. Częstotliwość kursowania pozostaje bez zmian.

Autobusy linii 51, 103, 106 i 121 wprowadzone zostaną na nową pętlę. Rozkład jazdy tych linii nie ulegnie zmianie. Autobusy linii 529 w obu kierunkach zatrzymywać się będą na przystankach umieszczonych przy jezdni al. Wojska Polskiego (dotychczasowe przystanki dla linii zastępczej 809, która zostanie zlikwidowana). Przywrócone zostanie obowiązywanie skomunikowań na pętli Głębokie między liniami tramwajowymi i autobusowymi.

Obowiązywać będzie następująca organizacja przystanków na pętli Głębokie:
  • tor zewnętrzny — linia 9 (nr 31751),
  • tor środkowy — linia 1 (nr 31752),
  • tor wewnętrzny — rezerwowy (nr 31753),
  • peron zewnętrzny — linia 103 na początku peronu, tj. od strony Polic (nr 31741),
  • peron zewnętrzny — linia 106 na końcu peronu, tj. od strony centrum (nr 31740),
  • peron środkowy — linia 51 (nr 31742),
  • peron wewnętrzny — linia 121 (nr 31743).

O inwestycji

Inwestycja obejmuje budowę pętli tramwajowo-autobusowej oraz przebudowę okolicznego układu drogowego. W ramach przebudowy skrzyżowania al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową powstanie czterowlotowe rondo turbinowe. Zmodernizowane zostaną ulice dojazdowe do nowego ronda w tym blisko 2 km odcinek ulicy Kupczyka. Pojawią się nowe chodniki oraz ścieżki rowerowe. Inwestycja obejmie również budowę parkingu z zachowaniem walorów parkingu leśnego i okolicznego drzewostanu.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Koszt prac to ponad 65,8 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Węzły przesiadkowe
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony