Partnerzy serwisu:

Szczecin kupuje jednoczłonowe elektrobusy

Witold Urbanowicz 28.12.2020

Szczecin kupuje jednoczłonowe elektrobusy
fot. Radosław Drożdżewski (User:Zwiadowca21), Wikimedia commons
Miasto Szczecin rozpisało przetarg na dostawy sześciu autobusów elektrycznych o długości 12 metrów. Na ich dostawy przeznaczono dokładnie rok.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa sześciu autobusów jednoczłonowych, niskopodłogowych, fabrycznie nowych, zeroemisyjnych, o napędzie elektrycznym. Szczecin wymaga pojazdów o długości 11,8-12,5 m, które pomieszczą min. 75 pasażerów, w tym min. 28 na miejscach siedzących, z czego osiem będzie dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Pojazd ma być wyposażony w trzy pary drzwi dwuskrzydłowych, z wejściem na wysokości maks. 340 mm. Przewidziano wentylację, klimatyzację, elektryczne ogrzewanie. Wymagane są okna przesuwne, porty USB do ładowania urządzeń mobilnych, system informacji pasażerskiej z tablicami LCD i LED, automatyczny system zapowiedzi głosowych, monitoring.

Zamawiający dopuszcza rozwiązania napędu poprzez zastosowanie jednego lub wielu silników elektrycznych z zastrzeżeniem, że moc uzyskana zagwarantuje pełne funkcjonowanie pojazdu. Wymagany jest system odzyskiwania energii podczas hamowania. Pojemność magazynów energii musi wynosić min. 100 kWh i umożliwiać przejechanie co najmniej 90 km bez doładowywania. Przewidziano ładowanie za pomocą plug-in oraz pantografu na dachu pojazdu. Ładowanie urządzeń magazynu energii stacjonarnym systemem ładowania poprzez plug-in musi pozwolić na osiągnięcie stanu pełnego naładowania baterii w czasie nie dłuższym niż 5 godzin. Dodatkowo montaż na dachu każdego z autobusów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne. Wykonawca musi dostarczyć jedną ładowarkę mobilną (o mocy od 20 do 40 kW).

Termin składania ofert mija 2 lutego. Startować mogą firmy, które w ostatnich trzech latach wykonały co najmniej jedną dostawę obejmującą co najmniej dwa autobusy (w ramach jednej lub dwóch umów) elektryczne lub wyposażone w układ napędowy wspomagany silnikiem elektrycznym o długości 12 metrów. Za dostawę autobusów o napędzie elektrycznym, o których mowa powyżej uznaje się także dostawę trolejbusów. O wyborze zdecydują cena (60%), zużycie energii (15%), gwarancja całopojazdowa (15%) oraz pojemność magazynu energii (10%). Na realizację zamówienia przeznaczono 365 dni. Zakup jest dofinansowany ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu Gepard.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek autobusowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony