Partnerzy serwisu:

Szczecin kupuje dwukierunkowe tramwaje do samodzielnego złożenia

Witold Urbanowicz 24.06.2020

Szczecin kupuje dwukierunkowe tramwaje do samodzielnego złożenia
fot. Szczecinolog, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Tramwaje Szczecińskie ogłosiły przetarg na dostawę nadwozi, podzespołów i innych elementów niezbędnych dla montażu kolejnych dwóch częściowo niskopodłogowych tramwajów, z opcją na kolejne dwa pojazdy. Tym razem tramwaje mają być dwukierunkowe, co będzie w Szczecinie nowością.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych nadwozi, elementów, podzespołów, wyposażenia, części mechanicznych i elektrycznych niezbędnych do montażu przez Tramwaje Szczecińskie dwóch tramwajów dwukierunkowych, przegubowych, wieloczłonowych i częściowo niskopodłogowych, a także dostawa niezbędnego specjalistycznego wyposażenia obsługowo – naprawczego i szkolenie pracowników. Przewidziano też opcję w postaci dwóch kolejnych tramwajów. Zamówienie ma zostać dostarczone do zakładu przy ul. Klonowica.

Termin składania ofert mija 31 lipca. O wyborze zdecydują cena (90%), a także okres gwarancji (10%). Minimalny okres gwarancji to 120 miesięcy, a maksymalny – 360 miesięcy.

Tramwaje Szczecińskie zakładają, że umowa zostanie zawarta pod koniec września. Komplet części do montażu pierwszej sztuki tramwaju ma zostać dostarczony w ciągu 180 dni od zawarcia umowy, a drugiej – w ciągu 240 dni. O skorzystaniu z opcji Szczecin może zdecydować do końca 2021 r. Kolejne tramwaje mają zostać dostarczone w ciągu 180 i 240 dni od momentu zawiadomienia o wykorzystaniu opcji.

W budżecie Szczecina zapisano 6 mln zł dla spółki Tramwaje Szczecińskie na zakup dwóch pojazdów. Koszt jednego tramwaju jest szacowany na 4,5 mln zł. Brakującą kwotę ma wyłożyć spółka. Zakup dwukierunkowych tramwajów to w Szczecinie nowość. Mają być przydatne zwłaszcza w czasie remontów, a także do obsługi planowanej trasy na ul. 26 Kwietnia.

Tramwaje Szczecińskie już w przeszłości zamawiały tramwaje do samodzielnego złożenia. Dostawcą podzespołów i elementów jest Modertrans, a efektem – tramwaje Moderus Beta.
PARTNER DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Rynek tramwajowy
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony