Partnerzy serwisu:

Szczecin: Koniec prac przy rozbiórce torowiska na pl. Szarych Szeregów

Redakcja 28.01.2020

Szczecin: Koniec prac przy rozbiórce torowiska na pl. Szarych Szeregów
fot. Tramwaje Szczecińskie
Nie ma już części torowiska na placu Szarych Szeregów, zniknęły także słupy trakcyjne. Zakończyły się prace rozbiórkowe związane z I etapem robót na tym ważnym węźle komunikacyjnym. Postępy widoczne są każdego dnia.
Na środku ronda widoczna jest wielka dziura, w której prowadzone są prace związane z usuwaniem kolizji istniejącej infrastruktury podziemnej, odwodnieniem, kanalizacją i przyłączami. Gotowe jest już zbrojenie do nowych słupów trakcyjnych, a na plac budowy przyjechały nowe rozjazdy.

Dzięki robotom, które wystartowały dwa tygodnie temu, zdecydowanie poprawi się infrastruktura tramwajowa. Zmiany, które pojawią się w najbliższych miesiącach poprawią komfort pasażerów, ale także kierowców poruszających się w rejonie placu Szarych Szeregów.

Przypominamy, że w pierwszym etapie prace wykonywane są na wyspie oraz na torowisku w kierunku pętli Głębokie. Niebawem rozpocznie się budowa torowiska tramwajowego wraz z przejazdem, sygnalizacji przejazdowej, sieci trakcyjnej. Prace na Placu Szarych Szeregów powinny zakończyć się w czerwcu.

Zakres zmian na węźle Szarych Szeregów obejmuje między innymi całkowitą zmianę konstrukcji torów na trójwlotowej siatce rozjazdów, zabudowę torowiska wraz z przebudową przystanków w al. Piłsudskiego (do jezdni placu Odrodzenia), przebudowę torowiska w al. Wojska Polskiego oraz al. Piastów z rozjazdami. W ramach prac wykonany zostanie także remont jezdni ronda Szarych Szeregów oraz zagospodarowanie samej wyspy ronda i peronów przystankowych. Prace obejmą również sieć trakcyjną, system ogrzewania i sterowania zwrotnic, smarownice oraz częściowo uzbrojenie terenu. Układ relacji torowych na węźle na placu Szarych Szeregów pozostanie niezmieniony. Długość przebudowywanych torów to prawie 900 metrów toru pojedynczego.


Zakres przebudowy węzła Wyszyńskiego obejmuje między innymi: przebudowę infrastruktury tramwajowej, drogowej, oświetlenia oraz częściowo uzbrojenie podziemne. Zmiany będą odczuwalne także dla pasażerów komunikacji miejskiej dzięki nowym przystankom i przebudowie peronów. Roboty prowadzone będą również na jezdni, chodnikach i ścieżce rowerowej. Przebudowane będą sieci podziemne, a w infrastrukturze tramwajowej pojawią się nowe elementy takie jak sterowanie i ogrzewanie zwrotnic oraz system smarownic. Wzdłuż Nabrzeża Wieleckiego tory przebiegać będą po istniejącym śladzie. W ciągu ul. Wyszyńskiego zaprojektowany został dwukierunkowy pas autobusowo-tramwajowy, natomiast na torowisku pojawi się dodatkowa dwukierunkowa relacja tramwajowa na kierunku Wyszyńskiego – Stocznia Szczecińska. Długość przebudowywanych i projektowanych torów to blisko 1150 metrów toru pojedynczego.

Roboty wykonuje firma ZUE za kwotę 44,9 mln zł. Na wykonanie całości zadania, czyli przebudowę dwóch węzłów, wykonawca ma 450 dni od momentu podpisania umowy.

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony