Partnerzy serwisu:

Szczecin. Dwóch chętnych na remont podstacji Kolumba

Radakcja/ inf. pras. 11.05.2022

Szczecin. Dwóch chętnych na remont podstacji Kolumba
fot. Tramwaje Szczecińskie
We wtorek nastąpiło, kilkukrotnie już przekładane, otwarcie ofert na zadanie związane z przebudową podstacji prostownikowej Kolumba. Do postępowania zgłosiło się dwóch potencjalnych wykonawców z ofertami przekraczającymi zakładane przez Tramwaje Szczecińskie środki. Trwa analiza dokumentów i możliwości finansowych miasta.
Przypominamy, że w ramach zadania piękny i niezwykle ważny budynek, jakim jest podstacja prostownikowa przy ulicy Kolumba ma zostać przebudowany. Głównym celem jest dostosowanie go do współczesnych wymagań technicznych i zabezpieczenie należytego funkcjonowania.

Zamawiający przeznaczył na realizację zadania kwotę nieco ponad 8,972 miliona złotych. W postępowaniu wpłynęły natomiast dwie oferty. Firma MTM IDEA z Tczewa chce wykonać to zadanie za kwotę nieznacznie przekraczającą 13 milionów złotych 
Konsorcjum PUE „IREL” Ireneusz Wingrowicz Filip Wingrowicz Łukasz Zagrodzki Sp. J., Konsart, chce wykonać pracę za niewiele ponad 11,868 miliona złotych. 

Budynek podstacji jest wpisany do rejestru zabytków przez Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków i wymaga remontu, by zapobiec jego niszczeniu. Samo wyposażenie podstacji ma już ponad 40 lat, przez co wymaga coraz częstszych napraw. Dodatkowo nie zapewnia wymaganej współcześnie pewności i niezawodności zasilania oraz zdalnego sterowania podstacją.

Podstacja prostownikowa jest przeznaczona do zasilania sieci trakcyjnej tramwajowej. W podstacji energia elektryczna prądu przemiennego jest przetwarzana na energię prądu stałego i za pomocą kabli przesyłana do sieci jezdnej trakcji tramwajowej. Przeznaczona do modernizacji podstacja ma być bezobsługowa, włączona w system zdalnego sterowania.

W ramach przebudowy podstacji prostownikowej Kolumba przy ul. Kolumba 86 (Wyspa Jaskółcza) wykonane zostanie: pełne odnowienie budynku zgodnie z zaleceniami Konserwatora Zabytków, wymiana urządzeń i instalacji wewnątrz budynku na nowe, rozbiórka obiektów gospodarczych, wykonanie iluminacji budynku oraz wygrodzenie terenu podstacji.

Więcej o historii budynku można przeczytać w tym miejscu.
PARTNER DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Priorytety dla tramwajów
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Praca
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony