Partnerzy serwisu:

Sydney. Ruszyło metro. W pełni autonomiczne [zdjęcia]

Jakub Dybalski 29.05.2019

arrow
arrow
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
fot. Alstom
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
Sydney. Ruszyło metro. W  pełni autonomiczne [zdjęcia]
W Sydney uruchomiono metro – linię North West Rail Link. To pierwsza, w pełni zautomatyzowana usługa kolejowa typu „turn-up and go” i największe przedsięwzięcie w zakresie transportu publicznego w Australii.
Linia North West Rail Link to pierwszy odcinek metra w Sydney – 36 km torów, 13 stacji i warsztat utrzymania. Pociągi kursują co cztery minuty w godzinach szczytu. Została częściowo zbudowania na istniejącej wcześniej linii kolejowej. Prowadzi ze stacji Tallawong (dawniej Cudgegong) do Chatswood. Pięć stacji najbliższych centrum miasta wcześniej było połączonych linią kolejową.

Do 2024 r. linia metra przetnie centralną dzielnicę biznesową i zatokę Port Jackson w pobliżu słynnego mostu Sydney Harbour i budynku opery i podąży znów na zachód, w śladzie innej linii kolejowej, aż do stacji Bankstown. W sumie będzie się składała z 31 stacji i 66 km toru.

W 2014 r. Northwest Rapid Transit (NRT) zamówiło w Alstomie projekt, dostawę, produkcję, testy i oddanie do eksploatacji 22 sześciowagonowych pociągów Metropolis oraz systemów sterowania Urbalis 400 CBTC. Alstom otrzymał także 15-letnie zamówienie na utrzymanie pociągów, systemu sterowania, urządzeń i obsługę lokomotywowni.

– Pociągi Metropolis zostały zaprojektowane przez Alstom specjalnie dla Sydney. Przy ich tworzeniu koncentrowano się przede wszystkim na wygodzie pasażerów – mówi Ling Fang, starszy wiceprezes Alstomu w obszarze Azji i Pacyfiku.

Każdy wagon ma troje podwójnych drzwi dla lepszego przepływu pasażerów, duże okna i oświetlenie LED. Zadbano o bezpieczeństwo pasażerów dzięki elementom takim jak stały monitoring, awaryjne interkom i rozbudowaną informację pasażerską.

mapka: strata8, lic. CC BY-SA 4.0

Podziel się ze znajomymi:
Komentarze:
Mobilność
Zobacz też
Najnowsze wiadomości
Polecane wiadomości
Komentarze
Fotorelacje
Bądź na bieżąco:
© 2016 ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMSKontakt
Pełna wersja strony